Rusija razvija novi jednomotorni borbeni mlažnjak pete generacije

Suhoj navodno radi na novom modelu borbenog aviona kojim će u budućnosti Rusija zamijeniti MiG-29, a koji će biti moderniji, stealth avion s mogućnošću leta brzinom od preko 2 Macha

Sandro Vrbanus četvrtak, 3. lipnja 2021. u 18:25

Dok smo se mi prošloga tjedna zabavljali s odlukom hrvatske Vlade da ruske MiGove zamijeni francuskim Rafalima, Rusi su najavljivali kako njihov proizvođač zrakoplova Suhoj započinje s razvojem svojeg prvog naprednog višenamjenskog borbenog aviona pete generacije. Vijest o tome objavio je ruski porta RIA Novosti i donio nekoliko detalja o novoj uzdanici ruske avioindustrije.

Prije svega, Suhoj će, kažu, razvoj ovog modela temeljiti na tehnologijama i svemu naučenome prilikom razvoja svojeg najnaprednijeg aviona do sada, Su-57 (na slikama uz tekst), uključujući njegov mlazni motor "izdeliye" (proizvod) 30, premaz koji upija radarske radiovalove, avioniku te sustave naoružanja.

Okretan i brz

No, za razliku od Su-57, novi model neće biti dvomotorac, već će se oslanjati na tek jedan mlazni motor. To će mu omogućiti manju masu, koja bi prilikom polijetanja iznosila najviše 18 tona. Kao takav, avion bi bio agilan i brz: najviša brzina leta iznosila bi preko 2 Macha, a odnos potiska i mase (thrust-to-weight) iznosio bi najmanje 1 (što je usporedivo s oko 1,1 kod F-16 ili 0,988 kod Rafalea). Ugradnja samo jednog motora također bi donijela i uštede na proizvodnji i održavanju.

Suhoj Su-57
Suhoj Su-57

Novi ruski borbeni avion isticao bi se po vrlo niskom radarskom odrazu (bio bi gotovo u potpunosti stealth), imao bi izuzetne manevarske sposobnosti te bi mu trebao kratak zalet kod polijetanja. Kad je riječ o konstrukciji, Rusi kažu da bi avion imao samo jedan veliki usis zraka smješten ispod trupa, kao što je riječ kod mnogih modernih jednomotoraca.

Osnovni cilj razvoja novog "lakog" borbenog aviona jest da on u budućnosti zamijeni MiG-29. Za sada nije poznato koliko Rusija misli uložiti u razvoj lovca nove generacije, a budući da neki izvori spominju da bi isti mogao imati i bespilotnu, potpuno robotiziranu, verziju, sigurno je da iznosi nisu maleni. Okvirni vremenski rok za razvoj ovog modela također nije objavljen, no pretpostavlja se da u aktivnu službu ne bi trebao biti pušten prije 2030-ih godina.