Facebook najavljuje velike promjene News Feeda - bit će više osoban, a manje poslovno koristan

Umjesto zatrpavanja korisnika objavama kompanija i raznih stranica, glavni stupac Facebooka uskoro će biti češće popunjen objavama prijatelja

Sandro Vrbanus petak, 12. siječnja 2018. u 14:10

Mark Zuckerberg obećao je sam sebi, ali i milijunima korisnika Facebooka, kako će ovu godinu posvetiti tome da ova društvena mreža bude mjesto na kojem će se vrijeme provoditi kvalitetnije. Prvi pomak u tom smjeru najavio je danas, a tiče se promjena u algoritmima koji određuju koje će se objave prikazivati korisnicima u News Feedu.

Umjesto da ih se svakodnevno zatrpava brojnim objavama stranica, kompanija i raznih organizacija, Facebook će promijeniti sustav tako da svima češće prikazuje objave njihovih prijatelja, znanaca i rodbine, te grupa kojih su članovi. Time bi iskustvo korištenja trebalo biti poboljšano, i učinjeno više osobnim, a korisnici bi trebali biti u mogućnosti ostvarivati bolje veze s ljudima zbog kojih i koriste društvene mreže.

 

One of our big focus areas for 2018 is making sure the time we all spend on Facebook is time well spent. We built...

Posted by Mark Zuckerberg on Thursday, January 11, 2018

Test ovako promijenjenog News Feeda odvijao se krajem prošle godine u nekoliko zemalja, među kojima je bila i Srbija. Tada su korisnici primijetili kako im se na glavnom stupcu ekrana sve češće prikazuju objave prijatelja, a manje one od raznih stranica, izuzev plaćenih, sponzoriranih sadržaja. Korisnici nisu bili odveć nezadovoljni, no svoje negodovanje iskazali su izdavači i vlasnici raznih poslovnih Facebook stranica kojima je "reach" značajno pao.

Da će se tako nešto ponoviti i sada, svjestan je i Mark Zuckerberg, no u ovom slučaju odlučio je ipak Facebook vratiti "običnim" korisnicima i brinuti se da su oni zadovoljni. Kako će se promjena odraziti na oglašivače, male izdavače i stranice koje si ne mogu priuštiti plaćanje ("boost") objava, Zuckerberga za sada, čini se, ne brine pretjerano.