Sutra stiže Chromeovo blokiranje nametljivih oglasa

Iz Googlea su pojasnili kako će točno funkcionirati opcija blokiranja napasnih oglasa ugrađena u njihov internetski preglednik

Sandro Vrbanus srijeda, 14. veljače 2018. u 16:00

Google Chrome u svojoj aktualnoj verziji 64 dobit će ugrađeno automatsko blokiranje reklama na webu. Iako se čini kao da time Google kroz najpopularniji preglednik današnjice može samome sebi dokinuti dio prihoda, tomu ipak nije tako – filtrirat će se, naime, samo internetski oglasi koji ne poštuju "pravila lijepog ponašanja", odnosno koji su iritantni, napasni, i odveć nametljivi. Googleovi oglasi, naime, takvi nisu.

Nešto prije nego se sutra aktivira adblocker rješenje u Chromeu na Googleovom je Chromium blogu pojašnjeno kako će ono funkcionirati, tj. koje vrste oglasa će biti prepoznate i automatski blokirane.

Na desktopu Chrome će od sutra automatski sakrivati oglase koji dolaze u vidu pop-up prozora, velike "zalijepljene" (sticky) oglase, video sadržaje sa zvukom koji se automatski pokreću, te oglase koji imaju brojač sekundi i tako skrivaju sadržaj stranice na određeno vrijeme.

Na mobilnim platformama blokirane će biti sve navedene vrste oglasa, ali i bljeskajući animirani oglasi, oglasi koji prekrivaju cijeli ekran, te oni koji zauzimaju preko 30% vertikalne duljine ekrana.

Koalicija za bolje oglase: vrste oglasa koje će Chrome eliminirati
Koalicija za bolje oglase: vrste oglasa koje će Chrome eliminirati

Developerima web stranica na raspolaganju su preporuke Koalicije za bolje oglase. Budu li se istih pridržavali osigurat će bolje korisničko iskustvo, Google im neće blokirati oglase na stranicama, a i manja je vjerojatnost da će nametljivim pozicioniranjem istih natjerati svoje posjetitelje na instalaciju vanjskih adblockera.

Googleovi će sustavi ocjenjivati web stranice prema načinu na koji one postavljaju oglase. Otkrije li se nepoštivanje navedenih preporuka, na toj će stranici u Chromeu biti uklonjeni svi oglasi. Vlasnici webova tada će morati popraviti dizajn i prijaviti stranicu Googleu na ponovnu evaluaciju.