Reklame usred YouTube videa ubuduće će biti "pametnije" plasirane u ključne trenutke

YouTube je najavio da će početi koristiti Googleove sustave umjetne inteligencije iz obitelji Gemini kako bi plasirao reklame točno u najzanimljivijim trenucima videa i tako osigurao pozornost gledatelja

Sandro Vrbanus petak, 16. svibnja 2025. u 14:54

Kako iskoristiti vlastitu umjetnu inteligenciju da vam poveća prihode od oglasa? Googleov servis YouTube dosjetio se jednom načinu – na svojoj su konferenciji Brandcast najavili da će AI sustav Gemini uposliti pri određivanju idealnih trenutaka unutar video zapisa u kojima se trebaju pojaviti reklame. Gledatelji će nesumnjivo biti oduševljeni tim potezom, no dok on ne zaživi, evo što smo doznali o toj tehnologiji ovoga tjedna.

Ciljanje na emocije

YouTube novu funkciju naziva Peak Points, nastala je uz modele iz obitelji Gemini, a služi za identificiranje najvažnijih, najsmislenijih odnosno vršnih ("peak") trenutaka unutar popularnih YouTube videa. Činit će to na temelju količine pregleda određenog trenutka u videu, ali i "pametnom" analizom sadržaja. Na taj način pokušat će odrediti ključne trenutke unutar sadržaja, one koji najviše privlače gledatelje ili izazivaju kod njih najsnažnije emotivne reakcije. Jednom kad takav trenutak bude pronađen, YouTube će u tom trenutku – logično – prekinuti reprodukciju i prikazati reklamu.

Da budemo sasvim precizni, reklama će se prikazati netom nakon identificiranog "vršnog" trenutka, dok je pozornost gledatelja i emocionalna uključenost još na visokoj razini. Primjer toga možete vidjeti ovdje:

Novi AI sustav "tajminga" ima za cilj omogućiti oglašivačima snažnije apeliranje na emocije gledatelja, ciljanje trenutka kad su oni najangažiraniji, pa bi i primjećivanje oglasa te pamćenje poruka iz njih trebalo biti poboljšano. Za sada iz YouTubea nisu objavili koji tip oglasa će se pojavljivati u takvim momentima, tj. hoće li biti riječ o kratkim ili dugim reklamama, onima s mogućnošću preskakanja ili ne.

Koliko će gledatelje iritirati da im se reklamama prekida uživanje u sadržaju, baš u njegovim ključnim trenucima? Vjerojatno ćemo doznati uskoro, čim sustav Peak Points zaživi.