Poslušajte kako je zvučalo spuštanje kineskog rovera Zhuronga na tlo Marsa

Prema do sad dobivenim informacijama, čini se da kineski rover Zhurong dobro obavlja svoj posao na Marsu, pa postoji mogućnost da se misija čak produži i na više od tri mjeseca

Matej Markovinović utorak, 29. lipnja 2021. u 13:05

Kina je prošloga mjeseca u sklopu svoje prve međuplanetarne misije Tianwen-1, uspješno poslala rover Zhurong na Mars, koji je uspješno sletio u dolinu Utopia Planitia, odnosno oko 1.600 kilometara dalje od NASA-inog Perseverancea, čije smo lasersko pucanje imali priliku čuti još ovog ožujka.

No, nakon prvih fotografija koje je poslao rover nazvan po kineskom bogu vatre, Kineska nacionalna svemirska agencija (CNSA), službeno je objavila i videozapis u kojem se može čuti kako je zvučalo Zhurongovo spuštanje na tlo Crvenog planeta, piše SpaceNews.

Audio segment videozapisa, prikladno je popraćen fotografijama spuštanja na Marsovsko tlo, no tu su i neke nove snimke koje prikazuju Zhurongovu prvu vožnju, ali i okretanje u svrhu snimanja selfija s bežičnom kamerom.

Kineski će rover u sljedećih tri mjeseca prikupljati uzorke stijena, provoditi analizu tla i atmosfere te fotografirati i prikupljati geografske podatke. Do sad je već obavio gotovo polovicu svoje misije, no CNSA informacije i snimke, za razliku od NASA-e, objavljuje gotovo na kapaljku, pa ne možemo biti sigurni što se zapravo događa "tamo gore".