Rusi srušeni teretni Antonov odšlepali oklopnim vozilima

Zrakoplov koji je prisilno sletio u Novosibirsku 13. studenoga ovih je dana s mjesta nesreće odvučen vojnim oklopnjacima, koji su očito jedini bili dorasli zadatku šlepanja 180 tona teške grdosije

Sandro Vrbanus srijeda, 2. prosinca 2020. u 06:00

Prošloga mjeseca petak 13. bio je sretan za posadu ruskog teretnog zrakoplova Antonov An-124, inače drugog najvećeg zrakoplova na svijetu. Oni su, za slučaj da niste vidjeli prvu vijest, uspjeli bez ljudskih žrtava prisilno sletjeti s ovim zrakoplovom natrag u zračnu luku Tolmačevo u ruskom Novosibirsku. Učinili su to s punim rezervoarima goriva i 84 tone tereta, a da pritom nisu imali na raspolaganju brojne sustave kontrole snage motora kao niti kočnice.

Zbog svega toga Antonov je otklizao s piste i zaustavio se 300-tinjak metara nakon njezinog kraja, s polomljenim prednjim stajnim trapom i velikim (vjerojatno nepopravljivim) oštećenjima trupa. Nakon što su istražitelji dovršili svoj posao, red je bio da se ova grdosija, koja prazna teži 180 tona, ukloni s mjesta nesreće.

Antonov An-124 završio je u prilično zahtjevnom terenu
Antonov An-124 završio je u prilično zahtjevnom terenu

Oklopna vozila vuku zrakoplov

Očito jedina vozila koja su Rusi imali na raspolaganju, a da su dovoljno snažna da povuku Antonova s mjesta, bili su – oklopnjaci. Na YouTubeu se nedavno pojavio video zapis ovog neobičnog šlepanja zrakoplova. Kvaliteta videa nažalost nije na visokoj razini, ali moguće je vidjeti dva ruska oklopna transportera, modela BREM-1, i nekolicinu vojnika kako sudjeluju u operaciji izvlačenja 69 metara dugog Antonova An-124 s polja na koje je bio prinudno sletio.

Oklopni transporter BREM-1 izrađen je na osnovi šasije tenka T-72, a u upotrebi je u sovjetskoj (kasnije ruskoj) vojsci od 1984. godine. Osnovna namjena mu je izvlačenje oštećenih tenkova s bojišta. Svaki od ovdje korištenih oklopnjaka mase je 41 tonu, a pokreću ih dizelski V-46 motori snage 780 KS. Opremljeni su i posebnim kranovima maksimalne nosivosti 19 tona, kao i vitlom koje može potegnuti do 100 tona korištenjem sustava kolotura.

Pri izvlačenju zrakoplova pomogla je i dizalica koja je pridržavala prednji kraj, kako bi se težina prebacila na još uvijek funkcionalni glavni stajni trap. Sve ovo događalo se proteklih dana, dok temperature u Novosibirsku nisu prelazile -10°C.