Rusi srušeni teretni Antonov odšlepali oklopnim vozilima
Zrakoplov koji je prisilno sletio u Novosibirsku 13. studenoga ovih je dana s mjesta nesreće odvučen vojnim oklopnjacima, koji su očito jedini bili dorasli zadatku šlepanja 180 tona teške grdosije

Prošloga mjeseca petak 13. bio je sretan za posadu ruskog teretnog zrakoplova Antonov An-124, inače drugog najvećeg zrakoplova na svijetu. Oni su, za slučaj da niste vidjeli prvu vijest, uspjeli bez ljudskih žrtava prisilno sletjeti s ovim zrakoplovom natrag u zračnu luku Tolmačevo u ruskom Novosibirsku. Učinili su to s punim rezervoarima goriva i 84 tone tereta, a da pritom nisu imali na raspolaganju brojne sustave kontrole snage motora kao niti kočnice.
Zbog svega toga Antonov je otklizao s piste i zaustavio se 300-tinjak metara nakon njezinog kraja, s polomljenim prednjim stajnim trapom i velikim (vjerojatno nepopravljivim) oštećenjima trupa. Nakon što su istražitelji dovršili svoj posao, red je bio da se ova grdosija, koja prazna teži 180 tona, ukloni s mjesta nesreće.
Oklopna vozila vuku zrakoplov
Očito jedina vozila koja su Rusi imali na raspolaganju, a da su dovoljno snažna da povuku Antonova s mjesta, bili su – oklopnjaci. Na YouTubeu se nedavno pojavio video zapis ovog neobičnog šlepanja zrakoplova. Kvaliteta videa nažalost nije na visokoj razini, ali moguće je vidjeti dva ruska oklopna transportera, modela BREM-1, i nekolicinu vojnika kako sudjeluju u operaciji izvlačenja 69 metara dugog Antonova An-124 s polja na koje je bio prinudno sletio.
Oklopni transporter BREM-1 izrađen je na osnovi šasije tenka T-72, a u upotrebi je u sovjetskoj (kasnije ruskoj) vojsci od 1984. godine. Osnovna namjena mu je izvlačenje oštećenih tenkova s bojišta. Svaki od ovdje korištenih oklopnjaka mase je 41 tonu, a pokreću ih dizelski V-46 motori snage 780 KS. Opremljeni su i posebnim kranovima maksimalne nosivosti 19 tona, kao i vitlom koje može potegnuti do 100 tona korištenjem sustava kolotura.
Pri izvlačenju zrakoplova pomogla je i dizalica koja je pridržavala prednji kraj, kako bi se težina prebacila na još uvijek funkcionalni glavni stajni trap. Sve ovo događalo se proteklih dana, dok temperature u Novosibirsku nisu prelazile -10°C.