Alphabetu dobit pala za milijardu i pol dolara unatoč povećanim prihodima

Googleova krovna kompanija Alphabet izvijestila je o svojim poslovnim rezultatima za prvo tromjesečje ove godine, u kojem je nastavljen trend porasta prihoda, ali je dobit pala – primarno zbog YouTubea

Sandro Vrbanus srijeda, 27. travnja 2022. u 16:01

Jedan od najvećih dobitnika pandemijskog razdoblja, YouTube, sada je preokrenuo trend kad je riječ o financijskim pokazateljima, pa se ispostavio i kao glavni generator negativnih rezultata svojoj krovnoj kompaniji, Alphabetu. Naime, kako svijet polako izlazi iz pandemije, gledatelji nisu više "prikovani" uz svoje mobitele i televizore, pa je prihod ovog video servisa od reklama pod pritiskom. Dodatni utjecaj bilježi se i zbog rastuće konkurencije, primarno TikToka (kojem se YouTube suprotstavlja Shortsima). No, u konačnici se pokazalo kako to nije dovoljno.

Dobit slabija nego u pandemiji

Uglavnom zbog usporavanja oglasne aktivnosti na YouTubeu, ali i ulaganja u cloud usluge, Alphabet je u prva tri mjeseca 2022. godine zabilježio manju dobit nego u istom razdoblju prošle godine. Uz povećanje prihoda od 23%, koji sada iznose 68 milijardi dolara, kao dobit je kompaniji u tri mjeseca ostalo "tek" 16,4 milijarde dolara. Lani je tromjesečna dobit u prvom kvartalu iznosila 17,9 milijardi dolara.

Istodobno su porasli rashodi za istraživanje i razvoj, a na gubitku je cloud divizija, primarno zbog prekida poslovanja u Rusiji.

Iako je kompanija i dalje zdrava, prihodi joj rastu, a dobit nije zanemariva – ovi su poslovni rezultati razočarali ulagače na Wall Streetu, koji su očekivali više. Zbog toga je dionica Alphabeta u jednom danu izgubila gotovo 3% vrijednosti, a trenutačno se nalazi na najnižoj razini u posljednjih godinu dana. Sukladno tome, posljednjih im je mjeseci tržišna kapitalizacija pala s rekordnih preko 2 bilijuna, na oko 1,57 bilijuna dolara.

Shortsi su budućnost

CEO Alphabeta Sundar Pichai je, predstavljajući ovo kvartalno izvješće, objavio kako su Shortsi na YouTubeu dnevno pregledavani čak 30 milijardi puta, što je četiri puta više nego lani u istom razdoblju. YouTube će, kaže Pichai, nastaviti ulagati u taj format, redizajnirat će korisničko iskustvo, ali i proširiti podršku za Shorts (što god to značilo). Najavio je i kako će se gledateljima omogućiti komentiranje videa koje gledaju na pametnim televizorima te nastaviti otvarati prilike kreatorima sadržaja.

Sve ovo znači i da će YouTube na Shortsima uskoro početi raditi na monetizaciji, odnosno da će gledatelji, uz kratke video zapise poput onih na TikToku, morati gledati i reklame.