Lead Ventures ulaže 3 milijuna eura u zagrebački Amodo

Fond Lead Ventures investirat će u insuretech kompaniju Amodo koja analiziranjem navika vozača omogućava prilagođavanje cijene osiguranja

Sandro Vrbanus ponedjeljak, 11. svibnja 2020. u 14:00

Fond rizičnog kapitala Lead Ventures, specijaliziran za investiranje u scale-up kompanije, ulaže novih 3 milijuna eura u CEE regiju. Fond sa sjedištem u Budimpešti ulaganjem će pomoći rast insuretech kompanije Amodo iz Zagreba koja svojim rješenjima utječe na živote vozača i budućnost poslovanja osiguratelja. Investicija omogućava širenje tržišta i daljnji razvoj proizvoda temeljenih na telematici koje razvija Amodo, poput platforme Connected Insurance koja osigurateljima omogućava da ponude personalizirane proizvode kreirane prema ponašanju potrošača, a koju već koriste neki od najuglednijih osiguravatelja diljem svijeta.

User-based insurance

Platforma Connected Insurance koju je razvio Amodo analizira vozača – koliko brzo vozi, kako se snalazi u zavojima, podatke o ubrzanju, kočenju i sl. Podatke zatim obrađuje analitički softver pa ih šalje vozaču koji može vidjeti koliko je sigurna i energetski učinkovita njegova vožnja. Vozači također dobivaju nagradu za pravilno i pažljivo ponašanje.

Najveći interes za ovakav tip aplikacija imaju upravo osiguravatelji jer je ponašanje u vožnji odlučujući faktor u procjeni rizika osiguranja vozila, vozača i putnika. To znači da vozači prilagodbom ponašanja u mogu izravno utjecati na smanjenje troška osiguranja te značajno uštedjeti, dok osiguratelji dobivaju mogućnost ponude personaliziranih proizvoda u skladu s ponašanjem osiguranika.

Tržište polica osiguranja temeljenih na ponašanju osiguranika (user-based insurance) iz godine u godinu bilježi sve veći rast. U ovom trenutku prodano je više od 25 milijuna polica za 417 različitih vrsta osiguranja temeljenih na ponašanju potrošača u 55 zemalja. Većina vodećih osiguratelja predstavila je ili planira predstaviti ovaj tip usluge,  a predviđa se i kako će do 2025. godine ovo biti tržište vrijedno 95 milijardi USD, s godišnjim rastom od 18%.

Ulaganje od 3 milijuna eura i razvojni centar u Budimpešti

Lead Ventures VC fond pokrenut je 2018. godine i planira uložiti 100 milijuna eura u Mađarsku i zemlje CEE regije, a prepoznali su potencijal u hrvatskoj tehnološkoj tvrtki Amodo zbog tržišta koje se rapidno širi.

Balázs Haszonics, CFO Lead Venturesa; Gorjan Agačević, osnivač Amoda; Marijan Mumdziev, CEO Amoda
Balázs Haszonics, CFO Lead Venturesa; Gorjan Agačević, osnivač Amoda; Marijan Mumdziev, CEO Amoda

"Amodo je brzorastuća, inovativna kompanija koja se već dokazala na području osiguranja temeljenih na ponašanju potrošača,  s nekoliko glavnih klijenata, poput AIG-a, Porsche banke, P&V-a i Triglava. Uz pravu dokapitalizaciju, spremni su za proboj na nova tržišta i povećanje baze korisnika. Amodo također ima potrebu za širenjem kapaciteta kako bi se dalje razvijali u području IT-a, a zahvaljujući investiciji od ukupno 3 milijuna eura koje ćemo uložiti kroz period od 3 do 5 godina, Amodo će uspostaviti novi razvojni centar u Budimpešti", izjavio je Balázs Haszonics, CFO Lead Venturesa, najnoviji član odbora direktora Amoda.

"U zadnjih šest godina, Amodo je kreirao više od 25 proizvoda u 18 zemalja na 5 kontinenata za velike osiguratelje. U sljedeće tri godine želimo dinamično rasti i učetverostručiti broj osiguratelja  s kojima radimo. U Lead Venturesu pronašli smo odličnog partner za tehnološki i poslovni razvoj Amoda, imaju  značajnu snagu financiranja i široku mrežu poslovnih kontakata u regiji", izjavio je Marijan Mumdziev, glavni izvršni direktor Amoda.