BFS 2018: Uberom u budućnost

Davor Tremac, regionalni šef Ubera za regiju predstavio je Uberovu viziju za budućnost gradskog prijevoza

Sandro Vrbanus srijeda, 31. siječnja 2018. u 23:20

Uber je krenuo kao startup u jednoj tržišnoj niši, a danas godišnje obavi preko 4 milijarde vožnji u cijelom svijetu. Kao takvi, bave se problemima mobilnosti u gradovima, posebice eliminiranjem gužvi koje su "zaslužne" za gubitke od oko 1% svjetskog bruto proizvoda. Uberova aplikacija velik naglasak stavlja na ubrzavanje kretanja ljudi po gradu, pa je u Zagrebu prosječno vrijeme čekanja do dolaska Ubera manje od 3 minute, kaže Davor Tremac, General Manager SEE u Uberu.

No, velik problem i njima u poslovanju predstavljaju prometne gužve. Zbog toga u kompaniji razmišljaju kako bi mogli riješiti taj problem u budućnosti, na globalnoj razini. Odgovor se nalazi u – tehnologiji i analitici ponašanja ljudi u prijevozu.

U Hrvatskoj Uber postoji 2 godine, a prihvaćenost usluge kako u Zagrebu tako i na jadranskoj obali rate. 150.000 domaćih korisnika i još toliko turista u Hrvatskoj se do sada vozilo Uberom, a UberBOAT je svoju premijeru doživio upravo na hrvatskoj obali. Uber je, dakle, promijenio način kako se i stanovnici i turisti kreću gradovima.

Sljedeći korak u razvoju bit će UberPOOL, usluga kojom više osoba mogu dijeliti vožnju istim automobilom – te time smanjiti broj automobila na cestama. Mijenjanjem navika vožnje sve više korisnika Ubera napušta i ideju o kupnji vlastitog automobila, čime bi se gužve trebale dodatno smanjiti.

Davor Tremac je napomenuo i kako Uber radi na konceptu autonomnog letećeg prijevoznog sredstva, koje bi u budućnosti moglo zamijeniti automobile.