Novi, agresivniji Zuckerberg u Joe Roganovu podcastu: "Apple već dugo nije izumio ništa značajno"

Tijekom gostovanja u podcastu "The Joe Rogan Experience", čelnik Mete Mark Zuckerberg osvrnuo se na nekoliko važnih tema, od vladine intervencije u društvenim medijima do odnosa Mete s Appleom i odmah izazvao burne reakcije medija i društvenih mreža...

Ivan Podnar subota, 11. siječnja 2025. u 04:57

Zuckerbergov najnoviji javni nastup otkriva promjenu u strategiji komunikacije jednog od najutjecajnijih tehno-direktora današnjice. Nakon godina održavanja defanzivnog stava i pažljivog biranja riječi, posebno nakon istupa pred Kongresom, sad vidimo mnogo asertivnijeg CEO-a Mete koji se ne libi ulaziti u direktne konfrontacije.

Skidanje rukavica

Posebno je odjeknula njegova kritika Applea, što predstavlja neku vrstu šoka jer je Apple dugo vremena bio gotovo "nedodirljiv". Mark Zuckerberg ne samo da otvoreno kritizira njihovu poslovnu praksu oko App Storea već dovodi u pitanje i samu srž Appleove reputacije, njihovu sposobnost inovacije. Ovakav direktan napad na konkurenta njegove razine dosad je bio nezamisliv u Silicijskoj dolini od strane izvršnog direktora jedne tako velike i značajne korporacije.

Njegova transparentnost oko političkih pritisaka također predstavlja značajan odmak od uobičajene prakse tehnoloških kompanija. Otvoreno govoreći o pritiscima Bidenove administracije oko moderacije sadržaja vezanog uz COVID-19, Zuckerberg napušta dugogodišnju tradiciju industrije da o takvim temama daje samo diplomatske i neodređene odgovore.

"Nefiltrirano" iznošenje stavova

Javno pozicioniranje nakon Trumpove pobjede dodatno pokazuje njegovu spremnost za otvoreno manevriranje u političkom prostoru. Ovo je značajan odmak od njegovog ranijeg inzistiranja na političkoj neutralnosti, pokazujući da je spreman prilagođavati korporativnu strategiju političkoj realnosti.

Odabir Joe Roganova podcasta kao platforme za iznošenje ovih stavova također je strateški potez. Format dugih, nefiltriranih razgovora omogućio mu je detaljno obrazlaganje svojih pozicija bez uobičajenih medijskih ograničenja, što predstavlja nov pristup u komunikaciji korporativnog lidera s javnošću. Bloomberg komentira vrlo jasno o kakvoj se preobrazbi radi: "Gostovanje kod Rogana još je jedan pokazatelj okretanja Trumpu".

Cjepiva korisna ali...

Po pitanju moderacije sadržaja vezanog uz cjepiva, Zuckerberg je otkrio podcasteru Joeu Roganu da je Bidenova administracija vršila pritisak na Metu da ukloni objave o COVID-19 cjepivima, uključujući one koje su raspravljale o nuspojavama. Iako osobno smatra da cjepiva donose više koristi nego štete, izrazio je zabrinutost zbog pristupa administracije moderaciji sadržaja. Napomenuo je da su neki uklonjeni postovi kasnije potvrđeni kao točni, što je otvorilo pitanja o ravnoteži između javnozdravstvene komunikacije i slobode izražavanja.

Ljudi izgubili povjerenje u Facebook

Meta je objavila ukidanje svojeg programa za provjeru činjenica u korist sustava sličnog "Community Notes", obrazlažući to potrebom za suzbijanjem "cenzure" na svojim platformama. Govoreći u podcastu o Metinoj moderaciji sadržaja, Zuckerberg je zabrinut oko njihova sustava provjere činjenica, uspoređujući ga s "nečim iz 1984." Zuckerberg je priznao da su ljudi izgubili povjerenje u Facebook i Instagram jer su mislili da Meta pristrano odlučuje što je istina, a što nije. To, prema njemu,  otvara važna pitanja - tko uopće treba kontrolirati sadržaj na društvenim mrežama i koliku odgovornost platforme imaju za objavljeni sadržaj

Oštro, direktno oko Applea

Zuckerbergova kritika Applea fokusirala se na više aspekata njihova poslovnog modela. Doveo je u pitanje strukturu naknada App Storea od 15-30%, sugerirajući da ona kompenzira pad prodaje iPhonea umjesto da financira inovacije. Konkretno je naveo kako Apple "već duže vrijeme nije izumio ništa značajno", karakterizirajući ih kao tvrtku koja se oslanja na prošla dostignuća umjesto na trenutne inovacije.

Čelnik Mete također je istaknuo probleme s Appleovom politikom pristupa hardveru, posebice u vezi s Metinim Ray-Ban pametnim naočalama. Argumentirao je da bi njihove pametne naočale mogle postići razinu inovativnosti usporedivu s AirPodsima kada bi imale sličan pristup iPhone tehnologiji, što govori o širim implikacijama Appleove kontrole nad vlastitim ekosustavom, ali i o mogućim razlozima zašto ih je Zuckerberg "uzeo na zub".