LinkedIn došao do prve milijarde korisnika
Poslovno orijentirana društvena mreža u vlasništvu Microsofta premašila je ovih dana "okruglu" cifru od jedne milijarde korisnika, čime ona ulazi u vrlo uski krug "milijardera"
Početak studenoga donio je veliku vijest za LinkedIn, društvenu mrežu orijentiranu na poslovne korisnike, traženje posla i slične profesionalne funkcije. Ta platforma je, naime, nešto više od 20 godina od svojeg pokretanja, došla do "magične granice" i sada bilježi više od milijardu korisnika.
LinkedIn su u svibnju 2003. godine pokrenuli američki poduzetnici Reid Hoffman i Eric Ly. Tijekom prvih godina prikupili su desetke milijuna dolara investicija, iskoristili taj zamah pa 2011. godine s dionicama izišli i na burzu, pa nastavili s povećanjem utjecaja same platforme te vrijednosti kompanije. U lipnju 2016. godine dogovorili su prodati društvenu mrežu Microsoftu za čak 26,2 milijarde dolara, a ta je akvizicija dovršena u prosincu iste godine, a tada su i dionice povučene iz javne ponude.
Klub milijardera
Prošle godine LinkedIn je Microsoftu donio prihode od 13,8 milijardi dolara, uz rast od preko 33% u odnosu na 2021. godinu. Ovu poslovnu godinu obilježila su otpuštanja, pa je LinkedIn podijelio nešto viša od 700 otkaza (inače tamo radi oko 20 tisuća ljudi). Rast broja korisnika nastavljen je gotovo linearno kroz posljednjih desetak godina, pa je svake godine mreža dobivala 50 do 80 milijuna korisnika.
Sada LinkedIn, prvi puta, prijavljuje više od milijardu korisnika (doduše, ne kažu koliko je od njih mjesečno aktivnih, što bi bila korisnija statistika). Time je Microsoft s ovom platformom ušao u usko društvo društvenih mreža "milijardera", koje osim njih čine tek Facebook, YouTube, Instagram, TikTok te WeChat, WhatsApp i Messenger (ako uključimo i aplikacije za dopisivanje).
Do posla uz AI
Nastavak rasta LinkedIn želi potaknuti novim funkcionalnostima. Tako su, zajedno s objavom vezanom uz prvu milijardu korisnika, obznanili i uvođenje alata pokretanih umjetnom inteligencijom u svakodnevno iskustvo korištenja mreže. AI pomoćnik za traženje posla bit će od sada dostupan pretplatnicima na LinkedIn Premium, a funkcionirat će poput chatbota, koji će olakšati pronalazak pravih poslovnih prilika i natječaja, omogućiti bolje popunjavanje profila, i sličnim akcijama pomoći tražiteljima zaposlenja da se istaknu. Premium verzija LinkedIna naplaćuje se 30 eura ili više na mjesec, ovisno o razini pretplate.