Zuckerberg korisnicima: ne prodajemo vaše podatke

Mark Zuckerberg napisao je kolumnu za Wall Street Journal u kojoj je pojasnio poslovnu politiku Facebooka

Sandro Vrbanus petak, 25. siječnja 2019. u 12:27

Sljedećeg mjeseca Facebook će napuniti 15 godina. Tim riječima započinje kolumna koju je za Wall Street Journal napisao osnivač te društvene mreže Mark Zuckerberg. Njegova namjera je u ovom autorskom tekstu pojasniti sadašnju situaciju i poslovnu politiku svoje kompanije, za koju navodi da je na usluzi svima i pomaže povezati ljude iz cijelog svijeta.

Usluge Facebooka korisnicima su besplatne i financiraju se kroz prikazivanje ciljanih oglasa, što ponekad izgleda "mutno". Stoga Zuckerberg želi ovom objavom učiniti taj proces sasvim transparentnim. Napisao je eksplicitno da Facebook ne prodaje korisničke podatke. To bi, kaže, bilo u suprotnosti s njihovim interesima, jer dok samo oni imaju te podatke mogu oglašivačima nuditi jedinstvenu uslugu. Isto tako, sami korisnici imaju potpunu kontrolu nad svojim podacima koji se koriste za plasiranje ciljanih oglasa.

 

I get a lot of questions about Facebook’s business model, so I wrote this piece in the Wall Street Journal today about how and why we show ads.

Posted by Mark Zuckerberg on Thursday, January 24, 2019

Spominjao je i borbu protiv "smeća" kao što su besmislene clickbait objave, te sadržaj koji može naštetiti ljudima i dijeliti ih po nekoj osnovi. Svemu ovome nije mjesto na Facebooku, kaže njegov šef, jer ne proizvodi pozitivno iskustvo za korisnike a oglašivači se uz takve sadržaje ne žele vezati.

Transparentnost, izbor i kontrola glavni su principi po kojima Facebook želi funkcionirati u ostvarenju svoje misije da svima donese tehnologiju i samim time moć izražavanja i širenja poslovanja putem ove društvene mreže, zaključio je Zuckerberg.