Kraj još jedne ere: Nikon prestaje s razvojem DSLR-a

Digitalni fotoaparati tipa SLR više neće biti u fokusu japanskog proizvođača, a svoje će napore, očekivano, usmjeriti u daljnji napredak mirrorless modela

Sandro Vrbanus utorak, 12. srpnja 2022. u 18:25

Pomalo očekivana vijest, ali opet prilično bitna za svijet digitalnih fotoaparata, stiže iz Japana. Nikkei doznaje kako će tamošnji proizvođač fotografske opreme Nikon potpuno prestati s razvojem novih DSLR modela fotoaparata. Tehnologija "digital single lens reflex", koja koristi sustav prizmi i zrcala za snimanje, već je godinama polako na izlaznim vratima, a sve je jasnije kako će je u potpunosti zamijeniti nova, kompaktnija i modernija, mirrorless tehnologija fotoaparata (bez zrcala).

Nikonov posljednji DSLR fotoaparat bio je D6, predstavljen prije dvije godine. Inače ova kompanija ima 60-godišnju tradiciju proizvodnje (D)SLR fotoaparata, po kojima su i najpoznatiji. No, i taj segment, kao i segment kompaktnih fotoaparata, pod velikim su tržišnim pritiskom kamera na mobilnim telefonima, pa je Nikon, i ne samo Nikon, već ranije prestao s razvojem novih kompaktnih modela.

Prodaja svih modela je u padu

Iz Nikona najavljuju da će u ponudi i dalje imati već postojeće DSLR uređaje, ali da nove više neće razvijati. Prošle su ih godine navodno u cijelom svijetu prodali oko 400 tisuća, što ih smješta na drugo mjesto, odmah iza Canona. Prvi Nikonov DSLR bio je predstavljen 1991. godine. Bio je to model Nikon D1, s rezolucijom od, za današnje pojmove mizernih, 2,7 megapiksela.

Prvi i posljednji: Nikon D1 (lijevo) i D6 (desno)
Prvi i posljednji: Nikon D1 (lijevo) i D6 (desno)

Kad je riječ o generalnim tržišnim trendovima, slika također nije pozitivna za DSLR-ove. Mirrorless modeli 2020. godine prvi su ih puta prestigli po količini prodaje u svijetu, s 2,93 nasuprot 2,37 milijuna prodanih primjeraka. No, i cijelo je tržište u padu, pa je u svijetu lani prodano tek 5,34 milijuna fotoaparata – što je značajno manje od 11,67 milijuna 2017. godine, kada je zabilježen i vrhunac u prodaji tog segmenta.