Google čisti recenzije i ocjene na Mapsima: Lažnjacima prijeti digitalna kazna

Google Maps odlučio je stati na kraj lažnim recenzijama. Ažurirana su pravila i uvedene nove mjere kako bi se riješio problem prijevarnih recenzija koje mogu zavarati korisnike i nepravedno utjecati na poslovanje

Ivan Podnar petak, 27. rujna 2024. u 22:38

Nova pravila Googlea uvode kazne za poslovne profile za koje se utvrdi da su objavili lažne recenzije. To može biti privremeno blokiranje novih recenzija i ocjena za poslovanje, povlačenje postojećih recenzija na određeno vrijeme te prikazivanje upozorenja na poslovnom profilu kako bi se korisnike obavijestilo o uklanjanju lažnih recenzija.

"Recenzije i ocjene mogu pomoći potrošačima da odaberu poslovanje koje odgovara njihovim potrebama. Zato vrlo ozbiljno shvaćamo lažne i/ili potaknute recenzije i ocjene poslovanja. Poslovni subjekti koji krše našu politiku o lažnom angažmanu mogu podlijegati određenim ograničenjima ako utvrdimo da na njihovom profilu (ili profilima) postoje aktivnosti koje krše pravila." upozorili su na službenim stranicama.

Po prvi put takvu je poruku primijetio korisnik u Engleskoj: "Nedavno su s ovog mjesta uklonjene sumnjive lažne recenzije." Očekuje se da će se ova nova značajka proširiti globalno, iako trenutno nije jasna njezina dostupnost u drugim regijama.

Googleova pravila o lažnim sadržajima odnose se na Maps, gdje se trebaju prikazivati istinska iskustva gostiju, korisnika servisa ili putnika na određenom mjestu ili u poslovanju. Želi se spriječiti objavljivanje svakog oblika lažnog doživljaja, uključujući sadržaj koji se ne temelji na stvarnim iskustvima ili doživljaju, recenzije potaknute plaćanjima, popustima ili besplatnom robom/uslugama, pokušaje manipulacije ocjenama korištenjem višestrukih računa te korištenje emulatora ili drugih metoda za oponašanje stvarnog iskustva.

Posljedice za nepridržavanje

Ova inicijativa obuhvaća i same tvrtke. Google zabranjuje trgovcima traženje ili poticanje sadržaja koji ne predstavlja istinska iskustva, nuđenje poticaja za recenzije, obeshrabrivanje negativnih recenzija ili objavljivanje sadržaja s ciljem narušavanja konkurencije.  AKo se ne pridržavaju ovo su posljedice:

"Poslovni profil neće moći primati nove recenzije ili ocjene tijekom određenog vremenskog razdoblja. Postojeće recenzije ili ocjene poslovnog profila bit će povučene na određeno vrijeme. Poslovni profil će prikazivati upozorenje kako bi obavijestio potrošače da su lažne recenzije uklonjene. Vlasnike poslovanja obavijestit ćemo putem e-pošte ako planiramo primijeniti ograničenje na njihov profil."

Potaknuli ih regulatori?

Pretpostavlja se da je Google reagirao na povećani nadzor regulatornih tijela, uključujući istragu britanske Uprave za tržišno natjecanje o Googleovom postupanju s lažnim recenzijama 2022. godine.

Iako učinkovitost Googleovih metoda otkrivanja tek treba vidjeti, javna priroda ovih upozorenja može služiti kao odvraćajući faktor za tvrtke koje razmatraju umjetno napuhavanje svojih ocjena.