Gotovo nitko ne zna što u tražilici predstavlja ikona lokota
Studija britanskih istraživača potvrdila je prethodno istraživanje samog Googlea koji je u rujnu ikonu lokota zamijenio neutralnim simbolom
Znate li što znači simbol lokota u adresnoj traci vašeg internet preglednika? Ako ne znate, niste jedini. Istraživanje koje je provelo Sveučilište u Cardiffu pokazuje da samo 5% odraslih razumije važnost lokota. A to je, kažu istraživači u radu koji objavljuje International Journal of Human–Computer Interaction, velika prijetnja našoj online sigurnosti.
Niz netočnih odgovora
Simbol lokota u tražilici jednostavno znači da su podaci koji se šalju između servera i računala šifrirani te da ih drugi ne mogu čitati. Ali kad su istraživači pitali ljude što oni misle da to znači, dobili su niz netočnih odgovora. Pritom je čak 75% ispitanika imalo je završenu srednju školu, a svaki peti i fakultetsku diplomu.
"Znate li što predstavlja/znači ikona lokota na traci preglednika Google Chrome?", glasilo je jedno od pitanja na koje je 63% spremno izjavilo da zna ili misli da zna što taj simbol znači, no samo njih 7% pritom je dalo i točan odgovor.
Promjena ikone
Drugi su uvjereni da lokot označava sigurnu web stranicu ili da stranica ne sadrži nikakve viruse ili sumnjive poveznice. Neki pak vjeruju da simbol lokota znači da je stranica "pouzdana", da nije štetna ili da je riječ o "pravoj" web stranici.
Studija britanskih istraživača potvrdila je tako prethodno istraživanje samog Googlea koji je u rujnu ikonu lokota zamijenio neutralnim simbolom opisanim kao "ikona melodije" (tune icon). Google se nada da će tako izbrisati nesporazume koje je sa sobom nosila ikona lokota. Međutim, pitanje je hoće li i druge tvrtke slijediti Googleovo ažuriranje i ujednačiti dizajn svojih tražilica kako bi pretraživanje ubuduće bilo ujednačeno i intuitivno na svim platformama.
Posljedica ratova pretraživača
Čini se bizarnim da dizajn web preglednika u 2023. godini i dalje izaziva nesigurnost. Istraživači tvrde da je riječ o nikad zaliječenim posljedicama ratova pretraživača iz sredine devedesetih godina prošlog stoljeća kad su se Microsoft i Netscape pokušali nadmetali tko će izbaciti brži, bolji i jedinstveniji proizvod. Istraživači upozoravaju da je uvođenje različitih dizajna samo zbunjuje korisnike, dovodi do nesporazuma i lažnog osjećaja sigurnosti.
Britanski istraživači stoga predlažu tvrtkama da udruže snage kako bi zaštitili korisnike ili barem povećale njihovu svijest o mogućim rizicima na mreži. A to bi, kažu oni u časopisu The Conversation, svakako trebalo uključiti i formuliranje jednog jedinstvenog dizajna pretraživača interneta koji će omogućiti sigurno korisničko iskustvo.