I „celebi“ plaču – Meta i deepfake
Nadzorni odbor Mete izjavio je da tvrtka ne čini dovoljno za borbu protiv deepfakea poznatih osoba. Lažni videozapisi poznatih postale su rastući problem za Metu, tvrde

Metin Nadzorni odbor proučavao je slučaj koji je uključivao oglas za online casino igru Plinko koja je koristila deepfake video Ronalda. Oglas koji je prema odboru pokazivao očigledne znakove krivotvorenja nije uklonjen čak ni nakon što je prijavljen kao prevara više od 50 puta. Meta je kasnije uklonila oglas, ali ne i osnovni Facebook post sve dok Nadzorni odbor nije pristao pregledati slučaj. (S druge strane, uklanjaju privatne postove zbog navodnog kršenja „standarda zajednice“ premda ne krše nikakva pravila, jer im očito automatizirana moderacija ne radi.)
Odbor je uočio "nedostatke u Metinom pristupu moderacije sadržaja" (rano su se sjetili…), ali samo za prijavljene prevare koje uključuju slavne osobe i javne ličnosti. Rezultat je da značajna količina lažnog sadržaja „vjerojatno prolazi kroz sustav nezamijećeno“. U svojoj preporuci Meti, odbor (kojeg je osnovala i financira Meta, ali je teoretski neovisan– dakle, preporuka samima sebi) je pozvao tvrtku da „ažurira svoje interne smjernice, osnaži recenzente sadržaja da identificiraju takve prevare i obučava ih o pokazateljima umjetno manipuliranog sadržaja“. (Ako se pitate kako izgleda institucijska enšitifikacija – ovakve prazne preporuke su baš to.)
Problem deepfakeova postao je izazov za Metu i druge jer umjetna inteligencija koja ih pravi sve jeftinija i dostupnija, a umjetna inteligencija koja bi to trebala uočiti i spriječiti, nije dovoljno dobra. Kvaka 22.
Usput, zanimljivo je da je sam Zuckerberg vjerojatno jedno od češće korištenih poznatih lica u deepfake videima gdje se uglavnom pojavljuje u ne baš laskavoj ili barem komičnoj ulozi, ali čini se da njemu to ne smeta.