Oni koji poriču klimatske promjene neće moći zarađivati na Googleu i YouTubeu

Google je objavio revidirana pravila za svoje oglase i monetizaciju sadržaja prema kojima se oglasi neće prikazivati uz sadržaje vezane za poricanje klimatskih promjena, samim time ukidajući zaradu autorima

Sandro Vrbanus subota, 9. listopada 2021. u 06:00

Pokušaji moderiranja sadržaja te uklanjanja dezinformacija i videa s informacijama koje nisu u skladu s općeprihvaćenim znanstvenim činjenicama na YouTubeu se nastavljaju novim pravilima o monetizaciji. Iz Googlea su ovoga tjedna objavili revidirana pravila za oglasnu mrežu i monetizaciju sadržaja koja od sada uključuju i poricanje klimatskih promjena.

Ona su rezultat suradnje s vanjskim stručnjacima za tu tematiku, a uključuju i povratne informacije partnera i oglašivača. Oni su se tijekom posljednjih godina žalili Googleu da im se oglasi prikazuju uz sadržaj koji promovira neistinite tvrdnje o klimatskim promjenama, što oglašivačima ne odgovara. Isto tako izdavači i autori sadržaja ne žele da se na njihovim stranicama i uz njihove video materijale nalaze oglasi koji promoviraju "alternativne činjenice" vezane uz klimatske promjene.

Nema novca za poricatelje

Slijedom toga, nova Googleova pravila uhvatit će se u koštac s ovim problemima. Prema objavi na njihovim službenim stranicama, od sada će na svim Googleovim platformama (oglasnoj mreži i YouTubeu) biti zabranjeno postavljati oglase kojima se negiraju klimatske promjene i bit će nemoguće monetizirati sadržaje koji se protive znanstvenom konsenzusu oko klimatskih promjena. Detaljnije pojašnjenje kaže kako će ova pravila obuhvatiti sve sadržaje unutar kojih se klimatske promjene naziva prevarom, tvrdnje da dugoročni trendovi ne pokazuju zagrijavanje globalne klime, kao i sve tvrdnje koje idu u smjeru poricanja da su emisije stakleničkih plinova i ljudske aktivnosti dovele do današnjih klimatskih promjena.

Googleovi će moderatori pažljivo pratiti i kontekst u kojem se ove tvrdnje iznose. To znači da će zabrane monetizacije biti primijenjene na sadržaje gdje se poricanje klimatskih promjena iznosi kao činjenica, ali sadržaji koji izvještavaju i polemiziraju o tim tvrdnjama neće biti sankcionirani.

Sve druge teme vezane uz klimatske promjene, poput javnih debata, izvješća o različitim posljedicama klimatskih promjena, novih istraživanja na tu temu i slično, neće podlijegati zabrani monetizacije. Google navodi i kako su oko ove odluke konzultirali znanstvenike iz Međuvladinog panela za klimatske promjene Ujedinjenih naroda (IPCC), čije alarmantno izvješće o klimatskim promjenama je objavljeno u kolovozu. Za moderiranje sadržaja i određivanje onoga koji krši nova pravila koristit će se kombinacija automatiziranih alata i ljudskih revizora.



Više od 20 sati odličnog zvuka za van

MARSHALL Stockwell II

60-20,000 Hz, play time 20+ hours, 5-12 V, 3 A USB-C, 180 x 161 x 70 mm, 1.38 kg

1.599 kn 1.899 kn Kupi