Gaming i streaming i dalje rastu: prihodi sektora zabave i medija veći za 5%

Globalni prihodi sektora zabave i medija porasli su u 2023. godini za 5% na 2,8 bilijuna dolara i predviđa se da će u 2028. godini dosegnuti 3,4 bilijuna dolara

Sandro Vrbanus utorak, 16. srpnja 2024. u 17:34

Globalni prihodi od oglašavanja će u 2026. godini dosegnuti 1 bilijun dolara, zahvaljujući konsolidaciji streaming servisa i njihovom fokusu na prijenose sportova uživo kako bi se potaknuo rast, uz snažan porast tržišta esporta, koje je jedan od ključeva rasta cijelog zabavnog sektora – zaključuje tako PwC-ovo istraživanje o sektoru zabave i medija "Global Entertainment & Media Outlook 2024-28".

Nastavak rasta

Unatoč gospodarskim izazovima, tehnološkim poremećajima i pojačanoj konkurenciji na pojedinim geografskim područjima i u okviru pojedinih sektora, globalni sektor zabave i medija nastavio je rasti u 2023. godini. Prema upravo objavljenom PwC-ovom istraživanju o sektoru zabave i medija, ukupni prihodi su porasli za 5% na 2,8 bilijuna dolara, što je više od ukupnog gospodarskog rasta prema podacima MMF-a.

Pogled na rast sektora zabave i medija 📷 PwC’s Global Entertainment & Media Outlook 2024–2028, Omdia
Pogled na rast sektora zabave i medija PwC’s Global Entertainment & Media Outlook 2024–2028, Omdia

Istraživanje, koje obuhvaća 13 sektora u 53 zemlje i teritorija, predviđa da će globalni prihodi sektora zabave i medija do 2028. godine dosegnuti 3,4 bilijuna dolara, s ukupnom godišnjom stopom rasta (CAGR) od 3,9%. Uz to, očekuje se da će prihodi od oglašavanja do 2026. godine dosegnuti 1 bilijun dolara i predviđa se da će pridonijeti više od polovice (55%) ukupnog rasta prihoda sektora zabave i medija u sljedećih pet godina.

Streaming se okreće novim prihodima

Istraživanje također pokazuje da se streaming servisi, koji su tradicionalno ovisili o pretplatničkim modelima, suočavaju s većom konkurencijom i izazovima u korištenju i prihvaćanju od strane potrošača. Kako bi potaknuli rast, sada su usredotočeni na konsolidaciju, prijenose sportova uživo (uključujući velike događaje poput Ljetnih olimpijskih igara), suzbijanje dijeljenja lozinki i usvajanje modela temeljenih na oglasima.

Korištenje streaming servisa i njihovo prihvaćanje od strane potrošača rastu, iako sporije u usporedbi s posljednjim godinama, jer se pružatelji usluga susreću s povećanom konkurencijom i izazovima u uvjeravanju potrošača da plate više za digitalnu robu i usluge. Globalne pretplate na over-the-top (OTT) video usluge će u 2028. godini porasti na 2,1 milijardu s 1,6 milijardi u 2023. godini, što predstavlja CAGR od 5%.

Što generira prihode streaming kućama? 📷 PwC’s Global Entertainment & Media Outlook 2024–2028, Omdia
Što generira prihode streaming kućama? PwC’s Global Entertainment & Media Outlook 2024–2028, Omdia

Zbog djelomične stagnacije, vodeći streaming servisi primorani su preoblikovati svoje poslovne modele i potražiti nove izvore prihoda izvan pretplata, kaže PwC. To uključuje uvođenje opcija pretplata koje sadrže oglase, suzbijanje dijeljenja lozinki, uvođenje prijenosa sportova uživo te konsolidaciju, tj. udruživanje pojedinih pružatelja usluga.

Reklame, reklame, reklame

Očekuje se da će do 2028. godine globalni prihodi od oglašavanja rasti po godišnjoj stopi od 6,7% (CAGR). U međuvremenu se predviđa da će do 2026. godine prihodi od oglašavanja dosegnuti 1 bilijun dolara, a očekuje se da će se prihodi u 2028. godini udvostručiti u odnosu na 2020. godinu. Na temelju tri analizirana velika segmenta sektora zabave i medija, predviđa se da će u sljedećih pet godina oglašavanje činiti 55% ukupnog rasta sektora zabave i medija.

Trendovi u internetskom oglašavanju 📷 PwC’s Global Entertainment & Media Outlook 2024–2028, Omdia
Trendovi u internetskom oglašavanju PwC’s Global Entertainment & Media Outlook 2024–2028, Omdia

Internetsko oglašavanje najveća je i jedna od najbrže rastućih komponenti sektora oglašavanja. Poraslo je 10,1% u 2023. godini, ostvarivši 52,5 milijardi dolara novih prihoda, a očekuje se da će do 2028. godine nastaviti rasti po godišnjoj stopi od 9,5%, kada će činiti 77,1% ukupne potrošnje na oglase.

Na globalnoj razini, SAD je i dalje najveće tržište potrošnje i oglašavanja, s projiciranim CAGR-om od 4,3% do 2028. godine.

Gaming predvodnik rasta

Globalni gaming sektor, koji obuhvaća esport, zadržao je status jednog od najbrže rastućih velikih segmenata u sektoru zabave i medija. U 2023. godini ukupni prihodi su dosegli 227,6 milijardi dolara, što predstavlja porast od 4,6%. Očekuje se da će prihodi u 2027. godini premašiti 300 milijardi dolara, što je gotovo dvostruko više od razine u 2019. godini. Tržište Azije i Pacifika i dalje je najveće regionalno gaming tržište.

Budućnost je u AI-ju

Wilson Chow, globalni voditelj usluga u sektoru tehnologije, medija i telekomunikacija (TMT), PwC Kina, zaključio je: "Globalni sektor zabave i medija kontinuirano je napredovao bez obzira na tehnološke poremećaje. Kako bi iskoristio brojne prilike za rast, sektor mora iskoristiti potencijal novih tehnologija poput generativne umjetne inteligencije, preoblikovati poslovne i kreativne modele te koristiti tehnologiju za oglašavanje. U prošlosti je primjena generativne umjetne inteligencije u sektoru zabave i medija bila usmjerena na postizanje brzine i učinkovitosti. U budućnosti će se sektor morati usredotočiti na načine na koje generativna umjetna inteligencija može potaknuti veće stvaranje vrijednosti eksperimentiranjem, ponavljanjem i skaliranjem novih rješenja i procesa."