Globalni sektor zabave i medija i dalje raste, ali po usporenoj stopi
PwC-ovo izvješće Global Entertainment & Media Outlook 2023-2027 predviđa da će sektor zabave i medija i dalje rasti te do 2027. godine ostvariti vrijednost od 2,8 bilijuna dolara

Za globalni sektor zabave i medija 2022. godina predstavlja važnu prekretnicu. Ukupni prihodi sektora porasli su 5,4% tijekom 2022. godine na 2,32 bilijuna dolara, ipak značajno usporivši u odnosu na stopu rasta od 10,6% tijekom 2021. godine, kada su se gospodarstva i sektori oporavljali od pandemije bolesti COVID-19. Pokazalo je to PwC-ovo izvješće Global Entertainment & Media Outlook 2023-2027, koje obuhvaća 13 sektora i 53 zemlje.
Istraživanje također otkriva da će, unatoč očekivanom padu, stope rasta prihoda tijekom svake od sljedećih pet godina do 2027. godine, dijelom zbog sve slabije osobne potrošnje, sektor zabave i medija porasti i ostvariti vrijednost od 2,8 bilijuna dolara.
Dominacija oglašavanja
Rezultati istraživanja prikazuju sektor koji postaje sve digitalniji i kojim sve više dominira oglašavanje. Do 2027. godine, udio digitalnog segmenta u prihodima od zabave i medija činit će gotovo tri četvrtine (70,8%) ukupnih prihoda sektora, u odnosu na 55,2% u 2018. godini.
Gledano po geografskoj distribuciji, SAD će i dalje ostati najveće globalno tržište zabave i medija, a slijedit će ga Kina. Oglašavanje će ostati ključni segment u pogledu rasta, a očekuje se da će se približiti gotovo bilijunu dolara tijekom 2027. godine.
Tijekom sljedećih pet godina prihodi od videa na zahtjev uz oglašavanje trebali bi se gotovo udvostručiti jer se industrija streaminga više ne oslanja gotovo isključivo na prihode od pretplata. Očekuje se da će u razdoblju od 2022. do 2027. godine potrošnja korisnika na proizvode i usluge koje nudi sektor zabave i medija rasti po složenoj godišnjoj stopi rasta (CAGR) od samo 2,4 %
Gaming i AI predvodit će rast
Industrija igara je i dalje jedan od najmoćnijih pokretača globalnog sektora zabave i medija te će ostati ključan generator rasta, osobito na području Azije i Pacifika. Očekuje se da će ukupan prihod od gaminga porasti s 227 milijardi dolara u 2023. godini na 312 milijardi dolara u 2027. godini, što predstavlja CAGR od 7,9%. Gledajući stope rasta sektora, očekuje se da će prihodi od mobilne proširene stvarnosti (AR) rasti najbrže, uz CAGR od 26%, a slijedit će ih prihodi od gaminga u virtualnoj stvarnosti (uz CAGR od 19,5%).
Nakon dužeg razdoblja mirovanja tijekom pandemije, sektori koji uključuju događaje uživo ponovno ostvaruju rast i spremni su ostvariti bolje rezultate od sektora zabave i medija u cjelini. Očekuje se da će do 2027. godine prihodi od događaja uživo rasti po CAGR-u od 9,6%. Uz streaming i igranje, najveće stope rasta u narednom se razdoblju očekuju u uslugama i sektorima vezanima uz generativnu umjetnu inteligenciju, zaključuju u PwC-u.