Hrvati žele besplatnu dostavu, a trgovci je najčešće naplaćuju preko 4 eura

Na ovotjednom eCommAwards 2023 događanju proglašeni su najbolji web trgovci u Hrvatskoj i predstavljeni su rezultati novog istraživanja web trgovina

Bug.hr četvrtak, 30. ožujka 2023. u 16:01

Predsjednik udruge eCommerce Hrvatska Marcel Majsan je na eCommAwards dodjeli nagrada za najbolje web trgovce u Hrvatskoj predstavio rezultate novog istraživanja web trgovina. Upitnik od 20 pitanja ispunilo je 131 hrvatskih web trgovaca koji su članovi udruge i članovi Facebook grupe eCommerce Hrvatska. Rezultati su pokazali da čak 23 posto ispitanika radi promete preko 500.000 eura online, dok se prema rezultatima istraživanja iz 2017. samo njih 14 posto moglo pohvaliti takvim rezultatima. Pritom najveće promete rade webshopovi u kategoriji predmeta za kućanstva, elektroničkih uređaja i opreme, te odjeće i obuće.

Ključan izazov i dalje ostaje nepovjerenje kupaca kada je riječ o plaćanju karticom prilikom online kupovine zbog straha od krađe podataka. „Iako je kupovina na većini hrvatskih webshopova sigurna, trgovci bi to trebali jasno komunicirati na svojim web stranicama. Kupicma je jako bitno da webshopovi imaju prikazane recenzije drugih kupaca, da imaju neku oznaku povjerenja i što više sigurnih načina plaćanja prilikom kupovine na webshopu“, istaknuo je Majsan.

Od zadnjeg istraživanja koje je provedeno prije 6 godina pojavili su neki novi načini plaćanja kao što su KeksPay, Paycek (kriptovalute) i LeanPay, odnosno Buy Now Pay Later, u kojem plaćate u nekom periodu tek nakon što primite robu.

Što se tiče dostave, saznali smo da skoro 36 % trgovaca naplaćuje dostavu paketa do 2 kg više od 4 eura, dok je istraživanje online kupaca koje je također provela udruga, pokazalo da je manje od 1 % kupaca spremno platiti više od 4 eura za dostavu manjih paketa, dok čak 28 % njih kupuje online samo ako je dostava besplatna.

Kao veliku priliku za niže cijene Majsan je istaknuo isticanje opcije preuzimanja robe na paketomatima, naravno, pod uvjetom da trgovci ponude nižu cijenu u usporedbi s cijenom dostave do vrata, koju još uvijek preferira 87 % online kupaca.

Najuspješniji hrvatski web trgovci imaju i fizičke poslovnice

Hrvati su u istraživanju potvrdili da najviše vjeruju onim webshopovima koji imaju i fizičke trgovine, a najčešće odustaju od kupovine zbog preskupe dostave i nedostatka recenzija na webshopu.

Predstavnici pobjedničkih webshopova na eCommAwards natjecanju dotaknuli se u panel raspravi ključnih faktora kojima su se vodili u rastu i razvoju svog webshopa – osim što im je udruga eCommerce pomogla kroz edukacije i savjete, također prate trendove na tržištu, konkurenciju i konstantno se educiraju.

'Hrvatski webshopovi dobro stoje u usporedbi sa stranim webshopovima, informativni su, korisni, imaju dobre vizuale i trebamo biti ponosni na naše eCommerce tržište koje konstantno raste. Preporučujem webshopovima da se prijave na eCommAwards jer stručnjaci u industriji analiziraju webshop u nekoliko kategorija te se tako dobivaju vrijedne povratne informacije, korisne za njegov rast i razvoj na konkurentnom tržištu', poručio je Goran Blagus koji je bio član žirija za odabir najboljih hrvatskih web trgovina.

Dodjela nagrada eCommAwards okupila je preko 100 web trgovaca na svom petom izdanju, a ove godine se prvi se održala kao ekskluzivan događaj izdvojen iz godišnje CRO Commerce konferencije. Na samom događanju su najavljeni i upisi u 12. eCommerce Akademiju koja će se održati od 28. travnja do 16. lipnja, a nudi mentorsku edukaciju o planiranju, vođenju i razvoju uspješne online trgovine.

Ovdje potražite cjelovitu prezentaciju istraživanja (PDF).

Najbolji web trgovci u Hrvcatskoj

Hrvatski webshop godine je bima-shop.hr bima-shop.hr, prema ocjenama stručnog žirija ovogodišnjeg ekskluzivnog događaja eCommAwards powered by Ooblee, u organizaciji  udruge eCommerce Hrvatska. Stručni žiri ocjenjivao je 74 webshopova u šest kategorija – Korisničko iskustvo (UX), Optimizacija za tražilice (SEO), Pravna usklađenost (Legal), Analitika (Analytics), Sadržaj i marketing (Content) te Putovanje kupaca (Buyer's Journey).

Dodjela nagrada eCommAwards okupila je preko 100 ljudi na svom petom izdanju, a prvi se put održala kao ekskluzivan događaj izdvojen iz godišnje CRO Commerce konferencije. 

„Prije mjesec dana webshop bima-shop.hr proslavio je deset godina od svoje prve narudžbe. Tada je eCommerce u Hrvatskoj bio tek na početku. Bilo je potrebno puno truda i ulaganja, a nagrada udruge eCommerce nam je dodatan vjetar u leđa“, rekla je voditeljica Bima Hrvatska Marijeta Kuten Soldo koja je preuzela nagradu.

Pandin brlog je pobjednik kategorije Content (sadržaj i marketing), a nagradu je primila  voditeljica trgovine Maja Klanjčić. Među favoritima su bili Lesnina, Mobis, Bio Bio, namjestaj.hr, Marjan voće, Polleo Sport, Rox Beauty i Tvornica zdrave hrane.

Namjestaj.hr je pobjednik kategorije UX (korisničko iskustvo), a finalisti su bili Polleo Sport, Pevex, Pismo reklam, Ljekarne Prima Farmacia, Europa 92, Exterim, Bijela tehnika, Bima Shop i Centar tehnika.

Volim ljuto je pobjednik kategorije SEO (optimizacija za tražilice), a nagradu je preuzeo vlasnik Goran Vrabec. Među finalistima u toj kategoriji bili su webshopovi Lesnine, Marjan voće, Tvornice zdrave hrane, Bima Shopa, Ljekarne Prima Farmacia, Polleo Sporta, Emmezete, Malla i Mobisa.

Pevex je pobjednik kategorije Buyer's journey (putovanje kupaca).. Žiri je izdvojio devet webshopova koji su se istaknuli u toj kategoriji – Bima Shop, Best shop, Mall, Auro Domus, Tvornica zdrave hrane, Emmezeta, Centar tehnike, Žuti klik i Bačelić.

Auro Domu je pobjednik kategorije Analytics (analitika), a nagradu je primio izvršni direktor marketinga Davor Žic. Među top 10 bili su i Lesnina, Cewe, Mobis, Emmezeta, Medic Pro, Igračke Denis, Brands and Trends, Woolf i Žuti klik.

U kategoriji Legal (pravna usklađenost) pobjednik je četvrtu godinu zaredom Lesnina, a nagradu ja preuzela Suzana Martić. Finalisti u toj kategoriji bili su Bima Shop, Bačelić, Instrukcije za sve, Volim ljuto, Polleo Sport, Romobilia, Ljekarne Prima Farmacia, Bukal i Fitzone.

Kako hrvatski webshopovi stoje u usporedbi sa stranom konkurenciju

Predstavnici pobjedničkih webshopova dotaknuli se u panel raspravi ključnih faktora kojima su se vodili u rastu i razvoju svog webshopa – osim što im je udruga eCommerce pomogla kroz edukacije i savjete, također prate trendove na tržištu, konkurenciju i konstantno se educiraju.

Stručni žiri činili su Aron Stanić (UX), Marko Pačar (SEO), Dario Begonja (Sadržaj i marketing), Goran Blagus (Buyer's Journey), Dijana Kladar (Legal) i Robert Petković (Analytics).

'Hrvatski webshopovi dobro stoje u usporedbi sa stranim webshopovima, informativni su, korisni, imaju dobre vizuale i trebamo biti ponosni na naše eCommerce tržište koje konstantno raste. Preporučujem webshopovima da se prijave na eCommAwards jer stručnjaci u industriji analiziraju webshop u nekoliko kategorija te se tako dobivaju vrijedne povratne informacije, korisne za njegov rast i razvoj na konkurentnom tržištu', poručio je Goran Blagus, a podršku događanju i sve bolju poziciju hrvatskog eCommercea istaknuli su i ostali članovi žirija.