Trošenje novca na "loot" ne utječe na mentalno zdravlje i stres
Velika međunarodna studija ispitala više od 2500 igrača iz 51 zemlje o njihovim navikama potrošnje i dobrobiti u vezi s kupovanjem loot boxa

Takozvani "loot boxovi" sve su važnije u raspravama o učincima igranja videoigara. Međutim, naše razumijevanje načina na koji trošenje novca utječe na mentalnu dobrobit i ponašanje je ograničeno, pišu autori studije koju objavljuje Royal Society Publishing.
Traženje dokaza
Kako bi došli do više podataka, oni su ispitali više od 2500 igrača iz 51 zemlje o njihovim navikama trošenja novca i blagostanju. Pritom su ponašli iznimno jake dokaze o vezi između potrošnji novca na loot i problematičnog kockanja.
Istovremeno, ističu istraživači, nisu uočeni nikakvi dokazi o bilo kakvoj povezanosti kupovanja loot boxa s mentalnim blagostanjem ili psihološkim problemima.
Rezultati istraživanja
Sva dosadašnja istraživanja sugerirala su dosljednu korelaciju između potrošnje na nagradne kutije i problematičnog kockanja; međutim, malo istraživanja bavilo se korelacijom s mentalnim blagostanjem.
Rezultati istraživanja ukazuju kako igrači koji troše novac na nagradne kutije istovremeno više troše na niz drugih digitalnih kupnji. Postoje i iznimno jaki dokazi koji upućuju na to da je kupovina loot boxa povezana i sa simptomima problematičnog kockanja i simptomima pretjeranog igranja, pri čemu problematični kockari troše više na kutije za plijen od onih koji pokazuju manje simptoma.
Mentalno blagostanje
S druge strane, igrači koji raspolažu s više novca i manje su skloni pretjerivanju u igranju imaju više razine mentalnog blagostanja, pokazala je analiza. No, mada postoje čvrsti dokazi koji upućuju na višu razinu problematičnog i ovisničkog kockanja među onima koji novac troše na loot, nema dokaza koji upućuju na bilo kakve razlike u mentalnom blagostanju ili psihološkim problemima među različitim skupinama igrača.
No, zato su uočili nešto drugo: pojedinci koji više troše na kutije za plijen istovremeno više novca izdvajaju za druge vrste digitalne kupovine, bila riječ o igrama ili šopingu općenito.