VR trening jača empatiju među menadžerima
Korištenje virtualne stvarnosti povećava razumijevanje kompanijskih šefova za situaciju zaposlenika i omogućava im da bolje izraze emocija

Empatija može biti urođena no istraživanja pokazuju da se ona može i naučiti. Iako neki ljudi mogu imati jače sposobnosti u tom području, svatko može naučiti biti empatičan lider, zaključak je studije Sveučilišta Stanford koja se pozabavila razvojem empatije među novim menadžerima uz pomoć virtualne stvarnosti. Naime, istraživanje koje je proveo tamošnji Accelerator for Living pokazuje kako VR može biti ključan alat u izgradnji vještina empatije.
Ideja polazi od izazova s kojima se suočavaju menadžeri: kako konstruktivno i suosjećajno razgovarati s djelatnicima kojima posao pati zbog osobnih poteškoća. Tradicionalne metode edukacije poput radionica nisu praktične za velike tvrtke s tisućama zaposlenika raspršenih diljem svijeta. S druge strane, samostalni online tečajevi ne uspijevaju razviti složene interpersonalne vještine poput empatije.
Promjena leksika
U sklopu studije, polaznici su kroz VR simulacije ulazili u ulogu menadžera koji vodi kritičan razgovor s avatarom zaposlenika. Nakon prve simulacije neki su imali priliku doživjeti scenu iz perspektive zaposlenika, dok su drugi dobili povratnu informaciju o vlastitom nastupu.
Analizom rezultata, istraživači su otkrili da korištenje virtualne stvarnosti za vježbanje i ponavljanje razgovora povećava izražavanje razumijevanja sudionika za situaciju zaposlenika i izražavanje emocija. Njihov jezični stil se mijenjao tijekom intervencije, koristeći više zamjenica u prvom licu "ja" i "mi" te riječi koje izražavaju emocije.
Zaključak je jasan, kažu istraživači: korištenje VR-a omogućuje autentično iskustvo koje ubrzano razvija empatiju i komunikacijske vještine među menadžerima, što može pozitivno utjecati na atmosferu u čitavoj organizaciji.