Canalys: Pad kineskog tržišta smartphonea

Canalys je analizirao kinesko tržište smartphonea tijekom trećeg kvartala 2018. godine ustvrdivši pad od 15 posto na godišnjoj razini, vodstvo tvrtke Huawei na tržištu te lošiju prodaju novih iPhonea

Matija Pavlić utorak, 8. siječnja 2019. u 06:00

Tvrtka Canalys objavila je svoje statističke podatke koji se tiču velikog kineskog tržišta pametnih telefona.

Spominje se pad u trećem kvartalu 2018. godine od 15%, s 119 milijuna isporučenih mobilnih uređaja u trećem kvartalu 2017. godine na 101 milijun uređaja isporučenih u trećem kvartalu 2018. godine.

Tržište predvodi domaća tvrtka Huawei, poglavito zbog popularnosti njihova branda Honor. Tvrtka iz Cupertina na petom je mjestu po broju isporučenih uređaja te na prvom po ostvarenim prihodima zbog cijena njihovih iPhonea. Ističe se lošija prodaja najnovijih modela iPhonea. Bolje se prodavao prošlogodišnji iPhone X model (koji je povučen iz prodaje), dok novi XS modeli nisu ostvarili zapaženiji uspjeh.

U Canalysu ističu da se flagship uređaji u Kini prodaju s cijenom koja se kreće između 400 i 600 američkih dolara, da je prosječna cijena pametnih telefona na tamošnjem tržištu oko 300 američkih dolara te kako bi budući pametni telefoni zbog novih tehnologija kao što su 5G mobilne mreže i savitljivi zasloni mogli podići ljestvicu što se tiče flagship uređaja na više od 600 američkih dolara.

U trećem kvartalu najpopularniji pametni telefon na kineskom tržištu bio je A5 tvrtke Oppo. Riječ je o tvrtki koja s sestrinskom tvrtkom Vivo drži gotovo čitavu ljestvicu deset najpopularnijih pametnih telefona u Kini (s izuzetkom Redmi 6A modela tvrtke Xiaomi).