Hibridna događanja postat će standard i nakon pandemije
David Kokot, voditelj prodaje tvrtke AVR, rekao nam je više o organizaciji hibridnih događanja (konferencija, seminara i sl.) kojim se njegova tvrtka bavi
AVR je tvrtka specijalizirana za područje prezentacijske i multimedijalne audio i video opreme, te je kao takva profilirana od svog osnutka, što je vidljivo i u njenom nazivu - Audio Video Rješenja. AVR je osnovan u uvjerenju da nije dovoljno prodati određeni proizvod, već je tehnička podrška i briga prema korisniku od najvišeg prioriteta. Daljnji razvoj tvrtke usmjeren je na konstantno praćenje trendova digitalnih tehnologija, širenje palete proizvoda i njihovo predstavljanje tržištu te razvoj distribucijske mreže. Jedan od njihovih segmenata je i organizacija hibridnih događanja, koja su ovo doba pandemije postala svojevrsna nužnost.
Hibridni događaj uključuje streaming uživo. Održava se na lokaciji s uzvanicima i izvodi se kao tradicionalni događaj. Događaj postaje hibridan, kada organizatori konferencije odluče snimiti i emitirati dio ili cijeli događaj internetskoj publici. Konferencije sa panel govornicima koji ciljaju međunarodnu publiku često će odabrati ovaj hibridni format. Kako izgleda njihova priprema i koliko su ta događanja drugačija od onih klasičnih na koje smo navikli, reći će nam David Kokot, voditelj prodaje u tvrtki AVR.
Kada radite hibridna događanja, s kakvim se izavovima susrećete?
Najveći izazov su tehnički preduvjeti i strahovi klijenata. Često nam izazov zna biti loša internetska veza na lokaciji događanja, a ponekad i nerealni zahtjevi klijenata. Važno je da imate dobro organiziran tim ljudi i funkcionalan prostor u kojem će se vaš event održavati uživo. Ono što je bolje kod hibridnih događanja jest da nema toliko velikog broja ljudi na mjestu događanja, te ih je stoga ipak lakše operativno provesti. Svako događanje koje radimo uživo uvijek je priča za sebe. Na nama je da se maksimalno prilagodimo korisniku. Najbitnije je imati vrhunsku opremu i kvalitetnu tehničku podršku, što sam uvjeren da imamo.
Kakva su bila vaša iskustva na prvim hibridnim događajima koje ste organizirali?
Mi smo prva hibridna događanja organizirali već prije 10-tak godina. Tako da smo se vrlo dobro prilagodili trenutnoj situaciji i zahtjevima klijenata. Osobno smatram da će ovakav oblik hibridnih događaja imati veliku popularnost i ostati standrad u produkciji evenata i nakon koronakrize. Hibridni event je online, ali sama činjenica da u dvorani postoji i publika, daje nam jedan dojam "normalnog".
Kakva vam je tehnička oprema potrebna za orgniziranje hibridnog eventa?
Moram naglasiti da je ponajprije bitno imati dobru tehničku podršku. Organizacija hibridnog eventa uključuje audio i video tehničara koji mora imati kontrolu nad live eventom u svakom trenutku. Potrebno je imati vrunsku opremu za streamning, ponajprije motorne kamere visoke rezolucije, kvaliterno ozvučenje dvorane i korisnika i naravno dobru internetsku mrežu i vezu za produkciju hibridnog live eventa.
Ako usporedite hibridni i klasični događaj, koji je teže organizirati?
Teže nam je organizirati hibridno događanje, jer je ono kombinacija klasične konferencije i streaminga istog sadržaja na web. Uz sve elemente klasičnog konferencijskog događaja, koji uključuje prezentacije uživo, prezentacijsku i razglasnu opremu, potrebno je sav taj sadržaj prenijeti na web u obliku streama ili webinara.
AVR nudi uslugu organizacije hibridnih događanja, najam opreme i tehničku podršku
Imate li kakav savjet za one koji se tek upuštaju u hibridna događanja?
Moja preporuka je da tvrtke i ljudi, koji bi htjeli napraviti ovakvo događanje, sami najprije budu sudionik takvog događanja. Tako će dobiti najbolji dojam što ih otprilike čeka za organizaciju ovakvog događanja. Nažalost, kakav je razvoj situacije trenutno s koronavirusom, situacija nas sve više odvaja od klasičnih događanja, seminara i poslovnih sastanaka na koje smo naučili i na koje smo se naviknuli. Što prije prihvatimo ove promjene, bit će nam lakše organizirati hibridni event.