Njemačka će od sljedeće godine ozakoniti autonomnu vožnju 4. razine

Bundestag je prošloga tjedna izglasao prijedlog zakona kojim se nadopunjavaju postojeća zakonska rješenja o sigurnosti prometa s novim člancima vezanima za autonomna vozila

Sandro Vrbanus petak, 28. svibnja 2021. u 06:00

Njemačka, najveće europsko tržište automobila i zemlja čije se gospodarstvo uvelike oslanja na autoindustriju, želi biti predvodnik ne samo u "ozelenjivanju" prijevoza. Ističu se tako ulaganjima u poticaje za električna vozila i pripadajuću infrastrukturu, a sada su načinili i korak ka tome da postanu jedna od prvih zemalja svijeta koje bi na nacionalnoj razini ozakonile autonomnu vožnju javim cestama.

U Bundestagu je prošloga tjedna izglasan prijedlog zakona koji uključuje nove propise vezane za autonomnu vožnju, a koji bi trebao biti pridodan postojećoj regulativi na federalnoj razini. Prema njemačkoj vladi, nužno je već sada poduzeti korake kojima bi se u zakone ugradili autonomni automobili, tj. kako bi se stvorio pravni okvir za iskorištavanje potencijala te tehnologije u društvu.

Razina 4 na ograničenim područjima

Dosadašnji zakoni u Njemačkoj poznaju poluautonomnu vožnju, kao i autonomnu u testnim uvjetima. Novi prijedlog ide korak dalje i uvodi mogućnost korištenja potpuno autonomnih vozila na javnim cestama. Kada ovaj zakon sljedeće godine stupi na snagu, njemačkim će javnim cestama, u prvoj fazi ipak samo na određenim područjima, moći prometovati vozila s ugrađenom 4. razinom autonomije.

Prije svega tu se misli na shuttle kombije i manje buseve za prijevoz putnika na kraćim relacijama, dostavna vozila bez vozača koji prometuju između logističkih centara, automobile za prijevoz na zahtjev (u ruralnim sredinama u vrijeme dok nema gužvi) te razna pomoćna vozila na ograničenim područjima kao što su parkirališta.

Prijedlog zakona kaže da ovakva vozila neće morati imati vozača, no za sada će, zbog međunarodnih propisa, morati imati "tehničkog nadzornika" koji bi sjedio u njima i kontrolirao njihov rad. Prijedlog još treba potvrditi gornji dom parlamenta.

U međuvremenu institucije EU već rade na zajedničkim pravilima za autonomna vozila, a njihov plan predviđa da će u razdoblju od 2020. do 2030. godine na tržištu i cestama moći biti moguće vidjeti vozila autonomne razine 3 i 4, pa će vjerojatno shodno tome krenuti i s donošenjem koordiniranih propisa za sve države članice.