Robotska dostava u uvjetima karantene zbog koronavirusa

Kineske se vlasti bore s epidemijom koronavirusa među ostalim smještajući potencijalno zaražene u izolirane hotele. A tamo ih poslužuju – roboti

Sandro Vrbanus srijeda, 29. siječnja 2020. u 18:00

Epidemija izazvana koronavirusom jedna je od glavnih tema u svijetu ovih dana, a neupitno je kako ima utjecaja i na svijet tehnologije. Apple je već objavio da im u prvom tromjesečju ove godine prihodi mogu varirati i do 3 milijarde dolara iz razloga što u kineskom Wuhanu, odakle je virus krenuo, imaju nekoliko dobavljača. No, tehnologija može i pomoći u sprječavanju širenja zaraze.

Kineske vlasti organizirale su privremene karantene u hotelima, a tamo smještaju ljude koji su putovali zrakoplovima na kojima su bili i zaraženi putnici. Dok su u karanteni, ovi građani moraju izbjegavati kontakte s drugim ljudima, pa su se Kinezi domislili i za dostavu hrane i drugih potrepština u izoliranim hotelima angažirali – robote.

Tehnologija u službi izolacije

Robot nazvan Little Peanut (maleni kikiriki) tako po jednom hotelu u gradu Hangzhou putuje od sobe do sobe i dostavlja hranu privremeno izoliranim stanovnicima tog zdanja. Roboti su poslani u službu na svih 16 katova hotela, a opslužuju preko 200 ljudi koji su se tamo našli spletom okolnosti.

Dok putuje hodnicima ovaj robot i "govori", tj. emitira glasovnu poruku koja poručuje gostima da im stiže hrana, te da se za pomoć mogu obratiti recepciji hotela putem aplikacije WeChat.