DuckDuckGo predstavio svoju verziju Appleove 'App Tracking Transparency' značajke

App Tracking Protection trenutno je u beti za koju se moguće lako prijaviti unutar DuckDuckGo aplikacije, no sljedećih će tjedana postepeno postajati dostupan sve većem broju korisnika

Matej Markovinović nedjelja, 21. studenog 2021. u 18:02

DuckDuckGo predstavio je App Tracking Protection, s ciljem da onemogući pojedinim aplikacijama da „njuškaju“ po podacima Android korisnika. Riječ je o alatu kojeg nije potrebno zasebno preuzimati, jer je već ugrađen u tvrtkin privatni web preglednik, koji se može preuzeti s App Storea i Trgovine Play.

Nakon što se App Tracking Protection uključi, radit će u pozadini prilikom korištenja pametnog telefona te će tako prepoznati kada se pojedina aplikacija sprema poslati podatke third-party trackeru i spriječiti ju u tom naumu.

„U korištenju pametnog telefona možete uživati kao i inače, a App Tracking Protection radit će u pozadini i nastaviti blokirati detektirane trackere u vašim aplikacijama, čak i dok spavate“, priopćili su iz DuckDuckGoa na službenom blogu, ističući da neprestano rade na identificiranju i zaštiti od novih trackera.

Naime, DuckDuckGo navodi da App Tracking Protection nije VPN (Virtual Private Network), no pametni telefon će ga kao takvog prepoznati.

App Tracking Protection koristi lokalnu 'VPN vezu', što znači da radi svoju magiju upravo na vašem pametnom telefonu. Međutim, ovaj se alat razlikuje od VPN-ova, jer nikada ne usmjerava podatke aplikacija putem vanjskog poslužitelja“, objašnjavaju iz tvrtke.

Za one korisnike koji vole brojke, u DuckDuckGo aplikaciji moguće je vidjeti i prikaz blokiranih trackera u stvarnom vremenu, kao i na koje su mreže pokušali poslati podatke. Osim toga, u obavijestima je čak moguće dobiti automatske sažetke ovih podataka.

Kao poticaj za izradu ovog alata, DuckDuckGo iskoristio je test kojim je otkriveno da više od 96 posto najpopularnijih besplatnih Android aplikacija sadržava third-party trackere, za koje korisnici uopće ne znaju. Kako navode u svojem blogu, 87 posto trackera slalo je podatke Googleu, dok je njih 68 posto iste slalo Facebooku, odnosno Meti.