Velikani IT industrije potpisali sporazum protiv AI manipulacija u izborima
Sporazum o odgovornom korištenju umjetne inteligencije u izbornim procesima potpisale su tehnološke kompanije, među kojima su Meta, Adobe, Amazon, Google, IBM, Microsoft, OpenAI i TikTok

Ova godina bit će obilježena nizom značajnih izbora u svijetu, među kojima se najviše ističu američki predsjednički izbori te europski izbori. Uključujući to, na izbore će tijekom godine imati prilike izići više od 4 milijarde ljudi u više od 40 zemalja diljem svijeta, a napredak generativne umjetne inteligencije znači da bi velik dio izbornih procesa mogao biti ugrožen raznim lažnim vijestima, sintetiziranim sadržajima i ostalim oblicima manipulacija.
Protiv varanja birača
S tim na umu, prošloga je tjedna na Sigurnosnoj konferenciji u Münchenu (MSC) potpisan sporazum tehnološke industrije, s ciljem sprječavanja izbornih prevara korištenjem umjetne inteligencije. Meta, Adobe, Amazon, Google, IBM, Microsoft, OpenAI i TikTok neki su od potpisnika "Tehnološkog sporazuma za borbu protiv zavaravajućeg korištenja umjetne inteligencije u izborima 2024.". Taj sporazum uključuje niz obveza vezanih za uvođenje tehnologija, kojima bi se spriječilo generiranje štetnog sadržaja namijenjenoga zavaravanju birača.
Potpisnici su se obvezali surađivati na alatima za detekciju i sprječavanje širenja takvog štetnog sadržaja. Pokrenut će i edukativne kampanje, omogućiti transparentnu primjenu umjetne inteligencije, a u svojem će se radu voditi prema sedam dogovorenih principa. To su: prevencija štete, provjera podrijetla, otkrivanje AI sadržaja, brza zaštita od zavaravajućeg sadržaja, zajednička evaluacija, širenje javne svijesti te izgradnja otpornosti javnosti i AI pismenosti.
Dakle, potpisnici će tijekom ove superizborne godine raditi na razvoju tehnologija za smanjenje rizika od generativne umjetne inteligencije, označavanju sintetiziranog sadržaja, smanjenju mogućnosti distribucije lažiranih sadržaja, a surađivat će i s udrugama civilnog društva i akademskom zajednicom kako bi povećali svijest javnosti o opasnostima lažiranja vijesti uz pomoć modernih tehnologija. Poseban fokus bit će na namjernom raspačavanju lažnog AI generiranog sadržaja, koji kao takav nije označen, a sa svrhom utjecaja na demokratske izborne procese.
Preuzete obveze i principe djelovanja svaka će od kompanija potpisnica primjenjivati u svojem području djelovanja – bilo to generiranje, detektiranje, širenje sadržaja ili edukacija javnosti.