Bandersnatch: nova era televizije otporne na piratstvo
Svojim novim hitom Netflix je, po mnogima, zakoračio u sasvim novi oblik prezentiranja video sadržaja, i to onaj koji je nemoguće dobiti na bilo koji drugi način

Pratite li samo tehnologiju ili uz nju ponešto i filmsku i televizijsku scenu, zasigurno su vas posljednjih dana sa svih strana zasule prvo najave, pa potom i dojmovi gledatelja vezani uz novi Netflixov hit Black Mirror: Bandersnatch. Nakon uspješne četiri sezone ove serije, u vrijeme kada je "bio red" da se pojavi nova sezona, Netflix je gledatelje iznenadio izradom – interaktivnog filma.
Bandersnatch je tako službeno sat i pol dug film koji može biti kraći ili duži, ovisno o izborima gledatelja, te može završiti na jedan od nekoliko načina. Kroz cijelo trajanje filma gledatelj doslovno u ruci ima "daljinski upravljač" kojim kontrolira radnju i sudbine likova, te samim time odabire i put kojim će priča krenuti i kako će završiti. Nećemo se ovdje baviti samom radnjom filma, nego ćemo se pozabaviti tehničkom stranom priče.
Da biste Bandersnatch pogledali u punom interaktivnom načinu potrebno ga je gledati na nekom od novijih SmartTV-a s Netflix aplikacijom ili pak na mobitelu, tabletu ili računalu. Android TV također radi, dok Chromecast i slični streaming uređaji nisu podržani.
Prvi izbor koji dobivate jest onaj u kojem vas sama platforma pita: jeste li razumjeli kako funkcionira interaktivni film? I to je cijela bit ovog projekta. Netflix nas želi "navući" na svoju platformu kreirajući originalni sadržaj koji će gledatelja još više uvući u priču, povezati s likovima i radnjom, te, u konačnici, s Netflixom.
Jedinstvena kombinacija koju ima Netflix, gdje u svojim rukama drži sve – od ideje i produkcije filma, preko distribucije diljem svijeta, pa sve do tehnološke platforme na kojoj se isti gleda, postavlja ovu kompaniju u povlašten položaj. On im daje mogućnost da se "igraju" na ovaj način u još više sadržaja i tako svojim pretplatnicima omoguće doživljaj kakav ne mogu imati drugdje.
Black Mirror: Bandersnatch je stoga možda i najbolja reklama za Netflix, te najava novog doba interaktivne televizije s filmovima i serijama koji se ne mogu skinuti s torrenta u svojem punom sjaju. Gledatelj ovdje prelazi iz pasivnog promatrača u aktera koji se upetljava u priču, pokušava pronaći najbolji put za omiljenog mu lika, doći do kraja koji će ga zadovoljiti, ili pak kreće iznova gledati i istraživati sve potencijalne rasplete.
Što su scenarist i redatelj zapravo htjeli poručiti u ovoj priči postaje sasvim nevažno. Dok god mi upravljamo situacijom, dok nas to uzbuđuje i omogućava nam "igranje" tuđim sudbinama, te naravno dok god plaćamo pretplatu – Netflix je na dobitku.