Kineski eksperimentalni maglev Hyperloop već vozi 623 km/h

Kineski prototip Hyperloopa kakav bi trebao povezivati Šangaj i Hangzhou ne samo da je najbrži vlak u niskotlačnom tunelu, već je trenutačno i najbrži maglev vlak na svijetu

Sandro Vrbanus nedjelja, 4. veljače 2024. u 23:01

Kineska nacionalna tehnološka kompanija China Aerospace Science and Industry Corporation (CASIC) u suradnji s nekolicinom stručnjaka s tamošnjih sveučilišta razvija svoj vlastiti ultrabrzi maglev vlak, koji bi prometovao unutar niskotlačnih tunela, po principu danas poznatome kao Hyperloop. U provinciji Šansi još su 2022. godine testirali prvi prototip u punoj veličini te izradili 2 kilometra dug pokusni tunel kako bi testirali mogućnosti ove transportne tehnologije.

Brzinski rekord

U prvim testiranjima njihov je vlak bio postigao brzinu od 130 km/h, a ovoga tjedna doznalo se i da je u međuvremenu načinjen oveći tehnološki napredak. Iako su detalji još uvijek tajni, CASIC je izvijestio da je svojim vlakom, u spomenutoj 2-kilometarskoj cijevi, oborili dosadašnji rekord za bilo koji maglev vlak. Navodno je njihov Hyperloop vozio brzinom od čak 623 km/h, i to dok cijev nije bila vakuumirana.

Osim što je tijekom njega postavljen brzinski rekord, ovaj je test poslužio i za provjeru ključnih tehnologija, poput stabilne i precizne magnetske levitacije, koje će omogućiti planirane astronomske brzine pri prometovanju na Zemlji.

Velik tehnički izazov

O tehničkim izazovima svjedoče i podaci koje prenosi South China Morning Post: pojedinačni segmenti cijevi niskotlačnog tunela duge su 21 metar, promjera 6 metara, a geometrija im od idealne ne smije odstupati više od 2 milimetra, kako bi vlak unutar njih mogao prometovati na siguran način. K tome, velik broj spojenih segmenata mora biti u stanju zadržati vakuum unutar cijevi kroz duže vrijeme.

U dugoročnom je planu na istoj lokaciji izgraditi i 60-kilometarsku testnu cijev za ove vlakove, u kojoj bi oni mogli postizati planirane brzine od čak 1.000 km/h. nakon toga, pristupit će se i prvom planiranom komercijalnom projektu – povezivanju dvaju velikih gradova na istočnoj obali, Šangaja i Hangzhoua, 175 kilometara dugom trasom. S novom rekordnom postignutom brzinom, taj cilj je sada jedan koračić bliže.