Muskov tunel za automobile s pomoćnim kotačićima

Bušenje tunela može biti i brži i isplativiji proces nego je to bilo do sada – barem nas tako želi uvjeriti Elon Musk, a sinoć je u Hawthorneu otvorio i prvi funkcionalni tunel vlastite proizvodnje

Sandro Vrbanus četvrtak, 20. prosinca 2018. u 06:00

Prema ranijim najavama, sinoć je, po našem vremenu, u kalifornijskom Hawthorneu, blizu sjedišta SpaceX-a i The Boring Company, javnosti predstavljen prvi funkcionalni tunel izrađen njihovom metodom. 1,8 kilometara dug "dokaz koncepta" trebao bi pokazati kako bušenje manjih tunela za prometovanje pod zemljom može biti brže i isplativije nego do sada, te kako ima potencijala smanjiti velike prometne gužve u gradovima.

Na predstavljanju je Elon Musk okupljenima pokazao kako bi mogla funkcionirati mreža podzemnih tunela u (nekoj dalekoj) budućnosti. Na početnoj stanici ovog tunela nalazi se dizalo koje prihvaća automobil s ceste, spušta ga u tunel, a on dalje putuje spomenutim tunelom, malo širim od samog vozila, koristeći "pomoćne kotačiće" koji ga vode po tračnicama. Isti će se za Tesline automobile, navodno, moći kupiti kao dodatna oprema.

Napuštena je, dakle, ideja za sustav platformi koje bi transportirale automobile. Prometovanje ovakvim tunelima bit će omogućeno svim autonomnim vozilima, rekao je Musk. Isto tako odbačena je i ideja o mogućim putničkim kapsulama koje bi, poput podzemne željeznice, prevozile putnike – umjesto njih Musk je zamislio da svaka trasa tunela ima na raspolaganju nekoliko automobila u koje bi pješaci mogli ući i prevesti se do željene lokacije.

Iako je bilo najavljeno, The Boring Company za sada neće omogućiti besplatne promotivne vožnje ovim tunelom. Novinari koji su imali prilike provozati se Teslinim Modelom X prerađenim za vožnju tunelom kažu kako je vožnja bila iznenađujuće neudobna, a iz kompanije to pripisuju testnom tunelu koji se još uvijek usavršava.

Transport budućnosti?

Budući da je ova objava i demonstracija bila, recimo to blago, ne odveć senzacionalna, u The Boring Company su pripremili i ponešto dodatnih ideja za prijevozne sustave budućnosti. Njihovi tuneli ispod velikih bi gradova trebali oformiti pravu mrežu tunela, koje će biti sve jeftinije kopati – također njihovim strojem nove generacije koji je u razvoju. Brzina bušenja mogla bi porasti i do 15 puta. Zemlja koja se pritom iskopa bit će prodavana u obliku cigli.