Na Olimpijskim igrama 2024. moglo bi se putovati letećim taksijima
Sjeverno od Pariza ovoga je tjedna otvorena pokusna zračna baza u kojoj će se testirati putnički leteći taksiji, s ciljem da takve letjelice na električni pogon budu spremne za redovne letove 2024.
Pariz će 2024. godine biti domaćin Olimpijskih i Paralimpijskih igara. Najveća sportska smotra na svijetu i ove je godine u Tokiju bila poligon za prikaz novih tehnologija, poput autonomnih taksija, a Francuzi za tri godine planiraju napraviti korak dalje. Naime, sportaše bi, a možda i gledatelje, po Parizu i okolici tijekom Olimpijskih igara trebali prevoziti – leteći taksiji.
Ovoga je tjedna sjeverno od Pariza otvorena pokusna zračna baza, koja će biti središte testiranja novih tehnologija za eVTOL letjelice i električne zrakoplove, kao i dronove za hitnu dostavu te sustave za punjenje svih vrsta letjelica. Ispitivat će se i tehnologije za izbjegavanje sudara u zraku. Krajnji cilj je do ljeta 2024. godine imati potpuno funkcionalnu mrežu zračnih taksija i barem dvije rute na kojima bi oni mogli prevoziti putnike.
Prva ruta trebala bi povezati heliodrom Paris-Issy-les-Moulineaux i zračnu bazu Saint-Cyr, a druga tamođnje zračne luke Paris-Charles de Gaulle i Le Bourget sa središtem Pariza. Pokusni letovi i testiranja tehnologije obavljat će nekoliko kompanija. Među njima se ističe Skyports koji već sada ima funkcionalne dronove za brzu dostavu medicinske opreme i krvi, te slovenski proizvođač električnih zrakoplova Pipistrel, koji će tamo testirati punionice za električne letjelice.
Na određeni će način u testiranjima eVTOL letjelica sudjelovati i postojeće kompanije koje su već odmakle s razvojem svojih letećih putničkih dronova: Volocopter, Airbus, Vertical Aerospace and Ascendance, Lilium i Joby Aviation. Očekuje se da će se ova lista dodatno proširiti.
Ciljevi svih testiranja u Francuskoj bit će višestruki. Tražit će se rješenja za smanjenje vibracija i buke koju proizvode multirotorske eVTOL letjelice, ispitivat će se mogućnosti i načini za integraciju tih letjelica u konvencionalni zračni promet, pogotovo s aspekta sigurnosti, a trebalo bi se iznaći i rješenje za efikasne i modularne zračne baze s kojih će leteći taksiji polijetati.