Spotify prošle godine glazbenicima isplatio preko 7 milijardi dolara

Glazbena streaming platforma prošle je godine zabilježila rast prihoda za glazbenu industriju. Prvi puta preko tisuću je umjetnika zaradilo po više od milijun dolara, a njih 130 čak više od 5 milijuna

Sandro Vrbanus nedjelja, 27. ožujka 2022. u 19:05

Velik rast popularnosti glazbenih streaming platformi nastavljen je i u 2021. godini, otkrivaju podaci koje je na stranici Loud & Clear, u svrhu transparentnosti, objavio Spotify. Tijekom prošle su godine, kažu, umjetnicima (glazbenicima i podcasterima) isplatili tantijema u visini od preko 7 milijardi američkih dolara – to je 2 milijarde više nego godinu ranije, preko dvostruko više nego 2017. godine. K tome, ovaj iznos je i rekordna, najviša godišnja isplata jednog nakladnika u povijesti glazbene industrije.

Streaming industrija u 2021. godini, uključujući sve svjetske platforme, imala je prihode više nego cijela glazbena industrija do prije 6 godina. Oni su na svjetskoj razini iznosili 16,9 milijardi dolara, a Spotify je od toga uprihodio najveći dio.

Rekordne zarade umjetnika

2021. godina također je bila i rekordna prema broju umjetnika koji su ostvarili milijunske zarade. Samo od Spotifya, prošle je godine više od tisuću umjetnika zaradilo više od milijun dolara. Od njih, 450 umjetnika imalo je prihod veći od 2 milijuna, a čak 130 glazbenika zaradilo je preko 5 milijuna dolara. Brojevi "multimilijunaša" dvostruko su, i više od toga, rasli u usporedbi s 2020. godinom.

Kad je riječ o izdavačima, tri najveća svjetska glazbena izdavača u 2021. godini imali su ukupne prihode od preko 25 milijardi dolara, a polovica toga ostvarena je putem platformi za streaming glazbe. Spotify je zaslužan za trećinu tog "kolača", pa su preko njih glazbeni izdavači zaradili oko 4 milijarde dolara prošle godine.

Kad je riječ o "malim" glazbenicima, Spotify je istaknuo i kako je njima također sada bolje nego ikada prije. U usporedbi s glazbenom "CD erom", kada je najvećih 50 glazbenih imena bilo zaslužno za oko 25% prihoda cijele industrije, danas je taj udio upola manji – što znači da prihodi ne odlaze samo glazbenim superzvijezdama već i manje poznatim izvođačima. Isto tako "svanulo" je glazbenicima s manjih tržišta. Spotify navodi kako je trećina izvođača, od onih koji su zaradili preko 10.000 dolara prošle godine, locirana u nekom od tržišta izvan svjetskih top 10.