Amerikancima u karanteni svaki je dan za kupovinu kao Crni petak
Procvat internetske trgovine posljednjih tjedana vidljiv je u statističkim podacima kompanija koje prate trendove na tom području, a prema prometu obaraju se novi rekordi

Prošle godine na tradicionalni "shopping blagdan", Crni petak, Amerikanci su na kupovinu putem Interneta potrošili rekordnih 7,4 milijarde dolara. Tri dana nakon toga, na Cyber ponedjeljak, potrošili su jednako tako rekordnih 9,4 milijarde dolara na robu na posebnim popustima. Tada nitko nije očekivao da bi novi rekordi mogli pasti i prije sljedećih tradicionalnih rasprodaja krajem godine, no onda se dogodila pandemija i donijela novi rast online kupovine.
Pandemija potakla online kupovinu
Internetska trgovinska platforma PriceSpider zabilježila je u tjednu od 22. do 28. travnja rekordan promet na webshopovima koji je koriste, a volumen prometa bio je usporediv s lanjskim Crnim petkom, pa čak i veći. Broj transakcija u tom tjednu ukupno je bio 22% viši, dok je za čak 59% porastao broj pregleda raznih proizvoda u internetskim trgovinama.
Prema tim podacima zaključuju da je online kupovina u doba pandemije u cijelom SAD-u premašila tjedan kada se održavaju Crni petak i Cyber ponedjeljak, iako ne izlaze u javnost s procjenom o ukupnom iznosu obavljenih transakcija.
Nakon spomenutog zadnjeg tjedna u travnju nastavljen je uzlazni trend posjeta internetskim trgovinama, pa je rekord (za sada) zabilježen 3. svibnja. Tada je promet na webshopovima ove platforme bio čak 233% veći od prosječnoga prije pandemije.
Kao ostale bitne trendove, osim dakako ne odlaska u fizičke dućane, u PriceSpideru izdvajaju i činjenicu da se sve različitiji proizvodu kupuju putem Interneta. Najtraženiji su i dalje proizvodi iz kategorije potrošačke elektronike, a sve se poklopilo s i isplatom državne pomoći stanovnicima SAD-a pogođenima koronakrizom. Čini se kako je velik broj njih tako dobiven novac vrlo brzo potrošio upravo online.