Digitalna 'karta raspoloženja' pokazuje što ljudi osjećaju diljem grada
Istraživači Sveučilišta Missouri razvili su AI alat koji analizira objave na društvenim mrežama i pomaže službenicima u razvoju i planiranju grada

Prilikom planiranja gradova urbanisti bi se ubuduće mogli voditi ne samo građenjem zgrada i ulica nego i - ljudskim iskustvom. Naime, koristeći umjetnu inteligenciju istraživači Laboratorija za prostornu inteligenciju Sveučilišta u Missouriju proučili su emocionalnu stranu gradskog života i načine na koji se ljudi kreću kroz različite prostore i povezuju s njima. Njihov cilj bio je bolje razumjeti vezu između fizičkih značajki grada i toga kako se ljudi osjećaju u tim okruženjima.
Prateći javne objave na Instagramu s oznakama lokacije, obučili su AI alat za čitanje emocionalnog tona slika i teksta objava kako bi otkrili jesu li ljudi koji ih objavljuju pritom sretni, frustrirani ili opušteni. Koristeći Google Street View i druge alate analizirali kako su ta mjesta izgledala u stvarnom životu i te značajke povezali s time kako su se ljudi osjećali u trenutku objave na društvenim mrežama.
Urbani digitalni blizanac
Tako je, kažu, nastala digitalnu "kartu raspoloženja" koja prikazuje što ljudi osjećaju diljem grada. Te informacije istraživači su iskoristili za izradu digitalne verzije grada, takozvanog urbanog digitalnog blizanca koji pokazuje kako se ljudi osjećaju u stvarnom vremenu. Ovakva vrsta emocionalnog mapiranja gradskim bi čelnicima trebala pružiti moćan novi alat, smatraju njegovi tvorci. Umjesto oslanjanja isključivo na ankete koje zahtijevaju vrijeme, ova metoda temeljena na umjetnoj inteligenciji koristi podatke koje ljudi već dijele na mreži.
"Na primjer, ako novi park dobije mnogo objava sretnih ljudi, možemo početi shvaćati zašto i te osjećaje povezati s onim što ljudi vide i doživljavaju na tim mjestima“, objašnjavaju istraživači. Ovaj bi alat, predstavljen u časopisu Frontiers in Computer Science, mogao pomoći gradskom službama da poboljšaju usluge i identificiraju područja u kojima se ljudi osjećaju nesigurno. Štoviše, oni vjeruju da bi se informacije o tome kako se ljudi osjećaju jednog dana mogle prikazivati uz prometne i vremenske informacije na digitalnim displejima.