Iako pretplata na ChatGPT Pro košta 200 dolara na mjesec, OpenAI-ju se ona ne isplati
Prvi čovjek OpenAI-ja napisao je na X-u da ta kompanija gubi novac na najskupljim pretplatama, jer oni koji ih plaćaju koriste ChatGPT i ostale usluge daleko više nego što se očekivalo
OpenAI je prije otprilike mjesec dana predstavio novi pretplatnički paket ChatGPT Pro, s cijenom od 200 dolara mjesečno (bez poreza). On je uveden namjerno kao najskuplja pretplata u njihovoj ponudi, a pretplatnicima je otvorio baš sve što se u danom trenutku nudi – od najnovijeg jezičnog modela o1 u "pro" verziji, neograničen pristup modelima o1-mini i GPT-4o, kao i glasovnom sučelju Advanced Voice te novom generativnom video modelu Sora.
Pretplatnici "pretjerali"
Cijenom postavljen vrlo visoko, 10 puta više od standardne pretplate na ChatGPT, pretplatnički model Pro nije namijenjen svakome, već onima kojima su OpenAI-jevi alati osnovna sredstva za rad i onima koji ih mogu iskoristiti u vrlo širokom opsegu. Upravo to se i dogodilo, pa je nakon prvih mjesec dana Sam Altman, prvi čovjek OpenAI-ja, na društvenoj mreži X napisao da kompanija trenutačno gubi novac na tim pretplatama.
To znači da ih oni, koji zaista plaćaju 200 dolara na mjesec, koriste daleko više nego što je to bilo očekivano, pa time troše više računalnih resursa od cijene mjesečne pretplate. U raspravi s ostalim tviterašima Altman je priznao da je osobno odgovoran za to, jer je sam odabrao cijenu paketa, misleći pritom da će ona na toj razini biti isplativa. No, nije pokazao pretjeranu zabrinutost oko financijskih gubitaka na tom paketu pretplate – vjerojatno stoga što je broj pretplatnika relativno malen pa su gubici nešto što će oni vrlo lako apsorbirati.
OpenAI, usput rečeno, je i općenito gledajući "gubitaš". Naime, dosad su prikupili preko 20 milijardi dolara investicija, prošle su godine zabilježili prihode na (procijenjenih) 3,7 milijardi, ali će pritom poslovnu godinu vjerojatno završiti s gubitkom od 5 milijardi dolara. Nedavno su odlučili više se fokusirati na profitni dio poslovanja, razriješivši tako višegodišnje nedoumice oko svoje korporativne strukture i budućnosti neprofitnog dijela organizacije.