Levi's ljudskim modelima dodaje i generirane

Nizozemska UI tvrtka Lalaland tvrdi kako korištenje avatara umjesto živih modela za 90% ubrzava snimanje fotografija i drastično smanjuje troškove

Mladen Smrekar utorak, 11. travnja 2023. u 17:31
Prva virtualna influencerica Lil Miquela 📷 YouTube
Prva virtualna influencerica Lil Miquela YouTube

Modni div Levi's nedavno je sklopio ugovor s nizozemskom tvrtkom kako bi ljudske modele iz svojih marketinških kampanja upotpunila modelima generiranim umjetnom inteligencijom. Amsterdamski Lalaland predstavlja se kao "studio za digitalne modele" koji uz pomoć umjetne inteligencije izrađuje "avatare nalik ljudima". Ti su avatari potpuno prilagodljivi i može im se mijenjati frizura, boja kože, oblik tijela...

Uz to, ove digitalne modele može se odijevati u različite odjevne kreacije, što proizvođačima odjeće omogućuje predstavljanje kolekcija po niskim cijenama. Naime, kako tvrde u Lalalandu, korištenje avatara umjesto živih modela za 90% ubrzava snimanje fotografija jer se digitalni modeli za snimanje mogu pripremiti za samo pet minuta. 

"Ojačano korisničko iskustvo"

Lalaland nije jedina tvrtka koja nudi usluge "UI modeliranja". Početkom ožujka, još jedna nizozemska tvrtka, Deep Agency, predstavila se kao povoljni "UI foto studio" i "UI modna agencija" koja fotografije UI modela moderira prema upitima klijenata. Dakako, ni Levi's nije jedina konfekcijska kuća koja koristi modele generirane umjetnom inteligencijom. Lalalandovim uslugama koriste se i Calvin Klein i Tommy Hilfiger

I Levi's i Lalaland tvrde kako ne pokušavaju ljudske modele zamijeniti modelima stvorenim uz pomoć umjetne inteligencije. Oni samo žele "ojačati korisničko iskustvo" i "iskustvo kupnje" učiniti "osobnijim" i "inkluzivnijim", a sve zahvaljujući tehnologiji koja dopušta bržu objavu "više fotografija proizvoda na nizu tipova tijela". Dakako,korištenje digitalnih umjesto živih modela drastično reže troškove jer marketinški odjeli tvornica konfekcije više ne moraju angažirati modele, ali i fotografe, vizažiste i frizere. 

Virtualne influencerice

O korištenju modela generiranih umjetnom inteligencijom u modnoj industriji raspravlja se još od 2016., kad je startup Brud stvorio prvu virtualnu influencericu Lil Miquelu koja je surađivala s više modnih marki, uključujući Calvin Klein i Pradu.

Godinu poslije modni fotograf Cameron-James Wilson stvorio virtualnu influencericu i tamnoputi model Shudu Gram koja se pojavila u Vogueu i Cosmopolitanu. Virtualni modeli s vremenom su se toliko udomaćili po društvenim mrežama da je lanjska anketa pokazala kako čak 58% američkih tinejdžera redovito prati nekog virtualnog influencera na Instagramu.