Znanstvenik s projekta SETI smatra da ćemo izvanzemaljski život otkriti do 2036. godine

Seth Shostak, astronom i astrofizičar koji radi na projektu traganja za izvanzemaljskom inteligencijom, pozvao se na Mooreov zakon i izračunao kada bismo mogli dobiti prve naznake drugih civilizacija

Sandro Vrbanus utorak, 1. prosinca 2020. u 18:00

Astronom i astrofizičar Seth Shostak, jedan od vodećih znanstvenika na SETI Institutu u Kaliforniji, dao je intervju za portal The Debrief, u kojem je iznio zanimljiva predviđanja kada je riječ o potrazi za izvanzemaljskim inteligentnim životom. Projekt SETI bavi se upravo traganjem za znakovima izvanzemaljskih civilizacija, a to čine uz pomoć velike mreže računala koja analiziraju signale prikupljene radioteleskopima. Iz tog razloga računalstvo je isprepleteno s astronomijom, a poznati Mooreov zakon Shostaku daje nadu u pozitivne rezultate ovog dugogodišnjeg projekta.

Kako će računala postajati sve brža i moćnija, zahvaljujući eksponencijalnoj naravi Mooreovog zakona, tako bi i SETI trebao biti u mogućnosti istodobno "slušati" više frekvencijskih područja i snimati više dijelova neba, a njihova će računala moći analizirati sve više podataka. Utjecaj napretka računalne industrije na astronomiju vidljiv je u protekla dva desetljeća, kada je otkriven velik broj egzoplaneta upravo zahvaljujući naprednim računalnim analizama podataka s teleskopa.

Ponudio je i okladu

Seth Shostak

Nastavi li se udvostručavanje procesorske snage ugrubo svake dvije godine, Shostak smatra da bi projekt SETI do 2036. godine trebao analizirati milijun zvjezdanih sustava u kojima bi moglo biti inteligentnog života. Procjena ovog znanstvenika, temeljena na znanstvenim podacima ali i na subjektivnom osjećaju, jest da je milijun takvih sustava dovoljan da se u jednom pronađe napredna civilizacija.

To bi se, dakle, trebalo dogoditi u narednih 16 godina. U suprotnome, ovaj znanstvenik spreman je svima koji će se kladiti protiv njega – platiti kavu ako izgubi okladu. Napomenuo je i da izravna komunikacija s nekom udaljenom civilizacijom neće biti moguća, jer su i najbliži sustavi zvijezda s potencijalno nastanjivim planetima udaljeni tisućama svjetlosnih godina.

Prijenosni zvučnici priznatih svjetskih brendova!

JBL, MARSHALL, HARMAN/KARDON

Ronis je dom najboljim svjetskim brendovima. Otkrij vrhunski zvuk, uvijek i svugdje. Provjeri ponudu!

Kupi

BT APTX soundbar sa subwooferom

ACOUSTIC ENERGY Aego 3

Kombinacija suba i soundbara za sve one koji žele kompaktno kućno kino odličnog zvuka uz značajnu uštedu na prostoru. Kompaktan dizajn, digitalno povezivanje, daljinsko upravljanje, 2 x RCA Phono, 65VA

1.725 kn 2.299 kn Kupi

Bežični WiFi BT zvučnik

HARMAN KARDON OMNI 10 PLUS

Omogućuje jednostavno postavljanje bežičnog HD glazbenog sustava. Najbrži način da svoju glazbu učinite bežičnom bilo gdje u svom domu. Spotify, Chromecast, 52Hz~20kHz.

1.699 kn 1.919 kn Kupi