Umjesto "svemirskog ispraćaja" kapsula s pepelom 160 ljudi izgubljena u oceanu
Njemački svemirski startup The Exploration Company potvrdio je da je nedavno u oceanu izgubio svoju pokusnu kapsulu Nyx, a s njome i dragocjeni teret, zbog čega se kompanija ispričala

Krajem prošloga mjeseca iz svemirske baze Vandenberg u Kaliforniji raketom SpaceX-a Falcon 9 u orbitu je poslana pokusna kapsula Nyx, njemačkog svemirskog startupa The Exploration Company. U sklopu misije "Mission Possible" kapsula je u svojem drugom svemirskom pokusnom letu u orbitu ponijela oko 300 kg tereta, uspjela manevrirati i održavati stabilnu komunikaciju s kontrolom misije, mijenjala visinu i orijentaciju te se u konačnici ispravno pozicionirala za povratak u atmosferu.
Nakon otprilike jednog dana provedenoga u orbiti, na visini od oko 550 kilometara, započet je kontrolirani proces deorbitiranja, kapsula je uspješno prošla kroz "vatreni" dio ulaska u atmosferu te se "javila" kontroli misije nakon toga, no tada je nešto pošlo po zlu. Na visini od oko 26 kilometara kontakt s Nyxom je izgubljen, netom prije otvaranja padobrana, pa je kapsula pala u Tihi ocean i izgubila se, zajedno sa spomenutim teretom. The Exploration Company misiju je proglasio "djelomično uspješnom" i najavio detaljnu istragu.
Neuspješno posljednje putovanje
No, neće svi biti zadovoljni tim djelomičnim uspjehom. Naime, u kapsuli su se nalazili kremirani posmrtni ostaci 160 osoba, kojima je to lansiranje bilo svojevrsni oproštaj njihovih obitelji i oblik "svemirske sahrane". Transport pepela organizirala je američka kompanija Celestis, specijalizirana upravo za usluge memorijalnih ekspedicija.
Za već oko 3.500 dolara moguće je kod njih naručiti "posljednje putovanje" pepela svojih najdražih, koje uključuje (ili bi trebalo uključivati) lansiranje manjeg dijela kremiranih ostataka u orbitu i povratak na Zemlju. U ovom slučaju potonje nije bilo izvedeno prema planu, pa obitelji 160 pokojnika neće dobiti njihove ostatke koji su proputovali svemirom – morat će se, naime, zadovoljiti pomorskom sahranom.
"Ispričavamo se svim našim klijentima koji su nam povjerili svoje terete. Zahvaljujemo našim timovima na njihovom napornom radu i predanosti uspjehu. Pomicali smo granice u rekordnom vremenu i uz rekordne troškove. Ovaj djelomični uspjeh odražava i ambiciju i inherentne rizike inovacije. Iskorištavajući postignute tehničke prekretnice i lekcije koje ćemo izvući iz istrage, pripremit ćemo se za ponovni let što je prije moguće", poruka je iz startupa.