U Hrvatsku stigao Appleov program "uradi sam" popravka uređaja kod kuće

Korisnici će od sada i u Hrvatskoj moći sami dijagnosticirati, ali i popraviti određene Appleove uređaje, nabavljajući izravno od njih setove za tu aktivnost kao i rezervne dijelove

Sandro Vrbanus srijeda, 13. prosinca 2023. u 14:26

Apple od travnja prošle godine provodi program "uradi sam" popravka za određenu skupinu uređaja. Self Service Repair, kako ga nazivaju, do sada je bio dostupan u SAD-u i odabranim zemljama, a geografsko širenje dogodilo se već nekoliko puta. U najnovijem, upravo najavljenom valu, program stiže i u Hrvatsku. Naša se zemlja tako našla u društvu dvadesetak ostalih europskih zemalja, pa je ukupno ovaj program sada dostupan u 33 zemlje diljem svijeta, na 24 jezika te obuhvaća 35 Appleovih proizvoda.

Pravo na popravak

Trgovina za samostalni popravak Appleovih proizvoda središnje je mjesto za sve vlasnike iPhonea, Mac računala ili Appleovih zaslona, uključenih u ovaj "uradi sam" program. Putem te stranice korisnici mogu naručiti originalne rezervne dijelove, alate za popravak te preuzeti originalne Appleove priručnike za obavljanje popravaka na podržanim uređajima. Alati se, osim kupovine, mogu i unajmiti.

Kupci koji se, dakle, odluče na popravak uređaja u kućnoj radinosti na raspolaganju će od sada i u našoj zemlji imati službene servisne priručnike i alate, a moći će naručiti i dijelove potrebne za popravak određenog kvara. U slučaju da, nakon što završe s popravkom, Appleu vrate stari, zamijenjeni, dio – za to će čak dobiti i umanjenje cijene. Apple na sebe preuzima i trošak povrata zamijenjenog dijela.

Program je, podsjetimo, pokrenut kako bi se Apple svrstao među zagovornike "prava na popravak", inicijative koja je zahvatila i SAD i Europsku uniju. U Hrvatskoj usluge servisnog centra za "uradi sam" korisnike obavlja tvrtka Service Parts or Tools (SPOT). Onima koji nemaju iskustva u popravljanju elektroničkih uređaja, Apple i dalje savjetuje posjetiti neki od ovlaštenih servisa. Servis za samostalni popravak nudi i korisničku podršku dostupnu 24/7.

Što se može popraviti kod kuće?

Podrška za samostalni popravak dostupna je za iPhone (od generacije 12 na dalje), Mac i iMac računala (proizvedena od 2021. godine na dalje), Macbook Pro (2021. i noviji), MacBook Air (od 2020. na dalje) te zaslon Studio Display.

U slučaju iPhonea sami, uz originalne dijelove, alata i priručnike, možete pokušati popraviti zvučnike, zaslone, kamere, stražnje staklo, pretince za SIM karticu, haptički motor ili pak zamijeniti bateriju. Ovisno o modelu mobitela dostupni su različiti setovi alata i dijelova.

Kod računala i zaslona, pak, popis popravljivih dijelova ovisi o točnom modelu i serijskom broju, tj. nije jedinstven za sve. Popravci tako mogu uključivati razne dijelove – poput tiskanih pločica različitih namjena, internih kabela, zaslona, ventilatora, kućišta, šarki, trackpada, TouchID senzora, strujnih adaptera, modula za bežičnu komunikaciju, baterija i slično. Za sve navedene uređaje dostupni su i pripadajući setovi alata potrebnih za postupak popravka.

Uskoro i napredna dijagnostika na daljinu

Uz geografsko proširenje, Apple je najavio i pokretanje programa dijagnostike uređaja na daljinu, no samo za područje SAD-a. Taj program omogućavat će korisnicima da sami postave uređaj u dijagnostički način rada, pa uz detaljne postupne upute na webu otkriju što je zapravo problem s njim. Taj sustav bit će namijenjen, kažu, onima s više iskustva u popravcima. U Europi će biti aktiviran tijekom sljedeće godine.