Amazon i GoPro u borbi protiv kineskih trgovaca koji prodaju krivotvorene proizvode

Amazon je još prošle godine osnovao Counterfeit Crimes Unit u svrhu borbe protiv trgovaca koji prodaju krivotvorene proizvode na njihovoj internetskoj trgovini, a ovu su tužbu pokrenuli još u travnju

Matej Markovinović srijeda, 11. kolovoza 2021. u 06:00

Amazon i GoPro odlučili su stati na kraj trgovcima koji prodaju krivotvorene proizvode, pa su tako tužili sedam kineskih državljana i nekoliko tvrtki koje su kupcima distribuirali kopije plutajućeg držača za akcijsku kameru „The Handler“ i stativa „3-way“.

Naime, navedeni su proizvodi bili označeni „GoPro“ oznakom, a razlike u usporedbi s originalom bile su minimalne. Navodi se da su stativi bili lakši, imali su nešto tvrđu površinu, mali gumb, nekoliko neobičnih „točkica“ na ručki, a i spužva na njoj bila je nešto tamnije boje, prenosi The Verge.

Foto: Amazonova tužba
Foto: Amazonova tužba
Foto: Amazonova tužba
Foto: Amazonova tužba

Trenutno nije poznato koliko je ljudi „nasjelo“ i kupilo ove krivotvorene GoPro proizvode, no sudeći po žalbama korisnika, bilo ih je na pretek.

„Vrlo razočaravajuće što je ovo napravio GoPro. Od sad više neću kupovati njihove proizvode“, „Ovo ne može biti pravi GoPro držač, jer je zahrđao nakon dva dana“, samo su neki od žalbenih komentara koji se navode u tužbi.

Foto: Amazonova tužba
Foto: Amazonova tužba

Iz Amazona navode da su blokirali račune optuženih prodavača te da su primjerke krivotvorenih proizvoda poslali GoProu kako bi im pomogli u istrazi. Valja istaknuti da je tvrtka pokrenula ovu tužbu još u travnju ove godine, no ona je tek sad izašla u javnost jer se u Kini vodi paralelno kriminalističko istraživanje protiv istih optuženika.

Podsjećamo da Amazon već duže vrijeme ima problem s krivotvorenom robom, pa je tako Apple 2016. godine tvrdio da je 90 posto njihovih punjača prodano na Amazonu lažno, a sudeći prema izvješću The Guardiana iz 2018., problem se nije riješio u potpunosti.

Unatoč tome, Amazon je u svibnju objavio izvješće u kojem navodi da je tvrtka zaplijenila i uništila više od dva milijuna krivotvorenih proizvoda prije nego što su oni stigli do kupaca te da su blokirali 10 milijardi „sumnjivo loših oglasa“, prije nego što su se uspjeli pojaviti na stranici. Također su naveli da je manje od 0,01 posto svih proizvoda prodanih na ovoj popularnoj internetskoj trgovini, primilo prijavu da se radi o krivotvorini.