e-trgovina i povrat robe - "Naručio sam na tvrtku..."

Jedan dio kupaca naručuje “na firmu” kako bi tako izbjegli plaćanje PDV-a. Roba ih onda ispadne jeftinije, ali ih tada ne štiti Zakon o zaštiti potrošača, koji vrijedi samo za fizičke osobe

Mario Baksa ponedjeljak, 26. ožujka 2018. u 07:00

P: Naručen je krivi disk na tvrtku pa me zanima na koji se zakon mogu pozvati prilikom traženja novca i vraćanja diska? Odgovor od dobavljača je: “Ako naš dobavljač ne želi uzeti proizvod nazad, nažalost, ne možemo ništa napraviti”. Naravno da mi taj odgovor ne drži vodu. Koji je idući način za reakciju ako se zaista dogodi taj scenarij? Pismena molba? Nešto treće? Naručeno je e-mailom, ponudom.

O: Ako je trgovac obavio sve što se od njega zakonski tražilo/očekivalo, dakle isporučio naručeni predmet u ispravnom stanju, te time ispunio svoj dio kupoprodajnog ugovora, nemate tu više što učiniti. Proučite Zakon o obveznim odnosima – nema tu nikakve molbe prema kojoj bi trgovac morao nešto poduzeti, nego sve ovisi o njegovoj dobroj volji. Jedino što možete učiniti jest “kazniti” tog trgovca tako da od njega više ne kupujete robu, nego da robu kupujete od trgovca za kojeg opravdano smatrate da će vam izaći ususret u slučaju nekakvih problema.

Jedan dio kupaca naručuje “na firmu” kako bi tako izbjegli plaćanje PDV-a. Roba ih onda ispadne jeftinije, ali ih, s druge strane, tada ne štiti Zakon o zaštiti potrošača, koji vrijedi samo za fizičke osobe, dakle ljude od krvi i mesa, a ne i za obrte i poduzeća. Više smo puta to već spominjali u ovoj rubrici – Zakon o zaštiti potrošača omogućuje vam da, ne navodeći razlog, vratite proizvod naručen na daljinu u roku od 14 dana od kupnje. Dakle, u ovom slučaju, da ste naručili proizvod privatno, a ne na tvrtku, mogli biste disk vratiti trgovcu i on bi ga morao uzeti natrag. Ovako ne možete. Postoji i još jedna razlika – kod nekih ćete trgovaca za neke proizvode dobiti kraće jamstvo ako proizvod kupite “na firmu”.