Početkom lipnja blizu Zemlje prošao najveći neotkriveni asteroid od 2011. godine

Asteroid oznake 2020 LD prohujao je pored nas na oko 80% Mjesečeve udaljenosti od Zemlje 5. lipnja, a astronomi ga nisu otkrili sve do dva dana nakon toga

Sandro Vrbanus srijeda, 17. lipnja 2020. u 18:40

2020. godina neće u povijesti biti zapisana kao pretjerano blistava za ljudski rod. Ako uzmemo u obzir pandemiju, nemire diljem svijeta, najezde skakavaca, potrese, prijetnje novim svjetskim ratom i slične katastrofe, neki će reći da nam još za potpuni doživljaj nedostaje udar asteroida – a nije da nije bilo prilike za to.

Kako smo sada još jednom (prekasno) doznali, još jedan prilično velik asteroid imao je potencijal "začiniti" nam ovu godinu, i to početkom ovog mjeseca.

Asteroid oznake 2020 LD proletio je prilično blizu Zemlji, na 80% prosječne Mjesečeve udaljenosti, odnosno 306.675 kilometara od našeg planeta, 5. lipnja u 10:25 sati po hrvatskom vremenu. Ono što donekle zabrinjava jest činjenica da su ga astronomi s Havaja primijetili tek dva dana nakon toga, 7. lipnja – iako, i da su ga opazili i koji dan ranije, to ne bi ništa promijenilo.

Najveći u dugo vremena

Ovaj asteroid 45. je koji je ove godine zabilježen na manje od jedne lunarne distance od Zemlje, no po veličini je zasjeo na prvo mjesto te ljestvice. I to ne samo za ovu godinu, nego je 2020 LD bio i najveći asteroid koji je Zemlji prišao bliže od Mjeseca još od 2011. godine. Dodatno, na top listi takvih asteroida ikada zabilježenih zauzeo je deveto mjesto.

Isto tako, ovo je bio jedan od najvećih asteroida u povijesti koji su prošli tako blizu Zemlji, a da nisu otkriveni unaprijed. Jednoga, koji nam se bio prikrao iz pravca Sunca, imali smo prilike susresti prošloga ljeta.

Koliko je zapravo velik bio 2020 LD? Astronomi kažu kako mu je promjer bio između 89 i 200 metara, s najboljom procjenom na oko 140 metara. Pored nas je protutnjao brzinom od 97.890 km/h u odnosu na Zemlju, a da je imao prilike udariti u nju – posljedice bi vjerojatno bile katastrofalne po širu regiju na koju bi pao (što uvelike ovisi o kutu ulaska u atmosferu).

Putanju asteroida 2020 LD možete pogledati u priloženoj animaciji, a izračuni pokazuju da će ponovno u naše krajeve navratiti u lipnju 2070. godine.

Besplatna dostava

Intel

HP 250 G8

Core i5 1135G7,8GB, 512GB SSD, Iris Xe Graphics, 15.6" FHD IPS, Windows 10

5399 kn 5899 kn Kupi

Prijenosni zvučnici priznatih svjetskih brendova!

JBL, MARSHALL, HARMAN/KARDON

Ronis je dom najboljim svjetskim brendovima. Otkrij vrhunski zvuk, uvijek i svugdje. Provjeri ponudu!

Kupi

Prijenosni BT zvučnik

ACOUSTIC ENERGY Aego BT2

Podržava 4.2 i APT-X nisku latenciju, USB punjač i mikrofon za “handsfree” pozive, dvostruki 2,5-inčni driveri, do 36 sati trajanja baterije, snage 40 W RMS.

1.359 kn 2.299 kn Kupi

On-ear BT slušalice

MARSHALL Major III

Legendarni Marshall zvuk s dinamičkim 40mm driverima koji su prilagođeni za poboljšani odziv basova, do 30 sati bežične reprodukcije, kontrolni gumb, odvojivi 3.5mm kabel, 20Hz-20kHz, 32 ohma.

899 kn 1.099 kn Kupi