Prve infracrvene fotografije pokazuju koliko je teleskop Webb moćniji od dosadašnjih

NASA je podijelila niz fotografija dubokog svemira snimljenih starim infracrvenim teleskopom Spitzer te najnovijim svemirskim teleskopom James Webb, na kojima su iste regije svemira

Sandro Vrbanus srijeda, 11. svibnja 2022. u 11:52

Kada je završen posao poravnanja zrcala i fokusiranja slike na svim instrumentima svemirskog teleskopa James Webb te hlađenja instrumenata na radnu temperaturu, kontrola misije pristupila je testiranju najhladnijeg instrumenta. On je Mid-Infrared Instrument (MIRI), senzor koji snima duboki svemir u bliskom infracrvenom spektru.

Usmjerili su teleskop prema Velikom Magellanovom oblaku, satelitskoj galaksiji našem Mliječnom putu. Njezino gusto polje zvijezda poslužilo im je za ispitivanje mogućnosti instrumenta MIRI, a rezultati su – kao, uostalom, i do sada sa svim rezultatima James Webba – izvrsni.

Put do novih otkrića

Kako bi zorno prikazali koliko je ovaj teleskop moćniji od svega do sada, uzeli su za primjer sliku iste regije svemira snimljenu starijim svemirskim teleskopom Spitzer, koji je u upotrebi bio od 2003. do 2020. godine. Ovaj instrument do sada je davao snimke svemira u bliskom infracrvenom spektru najveće dostupne rezolucije. Webb, pak, sa svojim značajno većim zrcalima i unaprijeđenim senzorima, omogućava daleko detaljnije i čišće snimke, koje će omogućiti brojna nova otkrića.

Na primjer, NASA ističe kako fotografije s Webba daju do sada neviđen pogled na međuzvjezdane plinove, ali i proučavanje njihovog sastava. Promatranje tih pojava dat će astronomima novi i precizniji uvid u proces nastanka zvijezda i protoplanetarnih sustava.

📢 Uštedi do 30%

Logitech

Vrhunska Logitech periferija nezaobilazan je dodatak za tvoj radni stol.

Kupi

📢 Uštedi 800 kn

HUAWEI MateView GT

27" monitor sa zakrivljenim zaslonom i velikom brzinom osvježavanja savršen je za učenje, igranje i rad.

2.199 kn 2.999 kn Kupi

📢 Besplatna dostava

DELL

DELL Vostro 3510 s Core i7 procesorom, 16GB RAM-a te 15.6" IPS ekranom i vrhunski monitori.

Od 1499 kn Kupi

2-sistemski bass reflex zvučnici

KEF LS50

Najprecizniji, impresivan zvuk, Uni-Q 12. generacije s MAT nizom drajvera za iznimnu akustičnu točnost, 47 Hz - 45 kHz, 40-100 W, 8 Ω, 85 dB.

7.399 kn 9.749 kn Kupi

7.2-kanalni AV receiver

MARANTZ NR1711

Tanak dizajn, iznimne performanse, 8K Ultra HD, HEOS, 90W po kanalu, eARC HDMI, Bluetooth, Wi-Fi, AirPlay 2.

6.799 kn Kupi