Testne fotografije sa svemirskog teleskopa James Webb nadmašile očekivanja

Višemjesečni proces ugađanja zrcala i hlađenja senzora teleskopa Webb priveden je kraju, a do službenog početka promatranja svemira ostalo je još oko dva mjeseca pripreme

Sandro Vrbanus petak, 29. travnja 2022. u 15:50

Iz Lagrangeove točke L2, oko milijun i pol kilometara udaljene od Zemlje, stigle su ovoga tjedna izvrsne vijesti za astronomsku zajednicu. Svemirski teleskop James Webb, koji se tamo nalazi, u potpunosti je spreman za promatranje dubokog svemira, kad je riječ o njegovim zrcalima i instrumentima. Sva su zrcala fokusirana i idealnu sliku reflektiraju na sva četiri Webova instrumenta, koji su k tome testirani i dovoljno ohlađeni da bi mogli zabilježiti i najslabije infracrveno zračenje iz dubokog svemira.

Ovime je teleskop Webb ušao u posljednju fazu priprema za početak pravog rada. Tijekom naredna dva mjeseca svaki od instrumenata bit će postupno pripreman za rad i promatranje prvih svemirskih objekata. Kao što znamo, prva službena "meta" bit će vrlo vjerojatno medijski atraktivna i uzbudljiva, pa je NASA odlučila ne objaviti je, sve dok s Webba ne stignu prve spektakularne fotografije.

Performanse iznad očekivanja

Da će tome biti tako svjedoče i prve testne fotografije koje su Webbovi instrumenti zabilježili. Na njima je vidljivo da je ovaj teleskop zaista moćan kao što se očekivalo te da je u stanju snimati galaksije, egzoplanete, zvijezde i sve ostale svemirske pojave detaljnije i s većom rezolucijom nego što je to mogao ijedan usporedivi instrument do sada.

Njegove optičke performanse već u prvim pokusnim snimkama nadišle su očekivanja čak i najoptimističnijih inženjerskih timova koji su na teleskopu radili, objavila je NASA. Izobličenja i optička difrakcija minimalni su, pa su rezultati najbolji mogući, s obzirom na fizikalna ograničenja i veličinu zrcala.

U sljedećoj fazi svaki od instrumenata, opremljen svojim lećama, senzorima, filterima i ostalom opremom, bit će ugođen za predefinirane postavke, koje su usklađene sa znanstvenim ciljevima teleskopa. Obavit će se i posljednje kalibracije kako bi, vjerojatno tijekom lipnja, Webb mogao početi s radom.

📢 TOP!

TOP!

HP ponuda

Veliki izbor vrhunskih HP laptopa za igru, multimediju i rad ćekaju te u Linksu!

Od 2399 kn Kupi

Prijenosni BT zvučnik

HARMAN KARDON Citation 200

Vrhunski dizajn i sofisticiranost, HD zvuk, streaming putem WiFi ili BT veze, IPX4, do 8 sati reprodukcije, 40Hz–20kHz, 50W RMS, >80dB.

2.699 kn Kupi

Gramofon sa EBLT pogonskim remenom

REGA Planar 2

RB220 tonarma, 24 V motor niske buke i vibracija, Rega Carbon MM zvučnica, tanjur poboljšane preciznosti 'Optiwhite' 10 mm.

4.649 kn Kupi

5.2-kanalni 8K AV prijemnik

DENON AVR-S660H

Glasovna kontrola i ugrađeni HEOS®, vrhunsko 3D audio iskustvo, bežični streaming glazbe, BT, WiFi, Dolby TrueHD ili DTS-HD Master Audio 5.1 surround zvuk, podržava najnovije HDMI specifikacije.

4.549 kn Kupi