Autoindustrija slijedi poslovni model Silicijske doline: uvode mjesečne pretplate na aplikacije
Proizvođači automobila s prodanim vozilima nude i internetsku vezu i pristup aplikacijama. Sad bi to htjeli monetizirati i zarađivati dodatne milijarde. No kupci zasad ne dijele njihov entuzijazam
Sve više automobila prodaje se s omogućenim internetskim vezama i oni od mehaničkih uređaja postaju sve više elektronički. Masivni zasloni na nadzornim pločama automobila više se ne ugrađuju kako bi pružali zabavu putnicima; oni su način da komunicirate s vozilom i saznajete detalje o napunjenosti baterije ili problemima s motorom.
Dodatne usluge se naplaćuju
Proizvođači automobila ove informacije pružaju kroz niz aplikacija koje dolaze u paketu s kupljenim automobilom. Proizvođačima to očito nije dosta pa kupcima žele prodati i dodatne usluge putem ovih aplikacija. To bi im pak moglo generirati izdašan mjesečni prihod, mjesecima i godinama nakon prodaje automobila.
Kako piše Business Insider, proizvođači automobila kao što su Toyota, Subaru ili Lexus vlasnicima automobila već naplaćuju mogućnost daljinskog zaključavanja putem aplikacije. BMW pak nudi dodatak automatskih dugih svjetala koja se prigušuju kada se vozilo približi iz suprotnog smjera i vraća se na duga svjetla bez potrebe za intervencijom vozača.
General Motors i Ford nude značajke poput hands-free vožnje za vlasnike automobila koji se odluče na pretplatu. Do kraja desetljeća obje kompanije planiraju na tom poslu zarađivati 20 milijardi dolara godišnje.
Porazno istraživanje
No, želje i planovi su jedno, a stvarnost nešto sasvim drugo. Naime, istraživanje koje je provela analitička tvrtka J.D. Power, pokazuje kako 58 posto vlasnika automobila ne želi plaćati pretplatu za aplikacije koje su dobili s kupljenim vozilom. Istraživanje je uključilo 32 proizvođača automobila, među kojima je i Tesla, ogledni primjer automobila budućnosti.
Brojni su razlozi zbog kojih vozači ne žele plaćati pretplatu na aplikacije. One padaju na ključnim ispitima: ne smatraju ih ni pretjerano privlačnima, niti dovoljno jednostavnima za upotrebu, a najlošije je ocijenjena njihova brzina, odnosno sporost.
U idealnom svijetu, korisnici ne bi imali ništa protiv aplikacija za daljinsko upravljanje svojim automobilom, za pomoć u navigaciji i dobivanje informacija u stvarnom vremenu o svom vozilu, dapače; problem je u tome što trenutno nijedna aplikacija na tržištu ne nudi sve ove značajke zajedno.
Granica od pet dolara
Potencijalnim korisnicima usluga ne dopada se ni često prilično kompliciran postupak instaliranja te rukovanja aplikacijama. Mnogima je potrebna pomoć ovlaštenih zastupnika prije korištenja, ali i kasnije.
Zbog svega, spremnost vozača da plate korištenje aplikacija i dalje je veoma niska. Zasad više od 90% vlasnika ne plaća ništa, ali postepeno raste broj onih koji su spremni promijeniti mišljenje i posegnuti za novčanikom. Među onima koji već sada koriste aplikacije, njih 28% spremno je platiti do pet dolara za uslugu; njih 58% kaže da to nikako ne dolazi u obzir.