FAA preporuča inspekciju još jednog Boeingovog modela

Putnički zrakoplovi Boeinga iz linije 737 Max 9 i dalje su prizemljeni, a Agencija za civilno zrakoplovstvo SAD-a izdala je preporuku aviokompanijama da pregledaju panele vrata i na modelu 737-900ER

Sandro Vrbanus ponedjeljak, 22. siječnja 2024. u 12:10

Početkom godine Boeing je upao u nove veće probleme sa svojim ionako kontroverznim modelom putničkog zrakoplova 737 Max. U svjetskim je medijima značajno odjeknula vijest o incidentu na letu Alaska Airlinesa, kada je s tek dva mjeseca starog modela 737 Max 9 ispao panel, dio trupa koji zatvara mjesto, na kojem se u nekim konfiguracijama mogu nalaziti dodatna vrata. Potom je Agencija za civilno zrakoplovstvo SAD-a (FAA) prizemljila sve avione tog modela i konfiguracije u toj zemlji, a nedugo zatim i sve zrakoplove iz serije Boeing 737 Max 9 (njih 171).

Još jedan 737 na provjeru

U međuvremenu se provode dodatne inspekcije tih zrakoplova, s fokusom na vijke kojima se sporni panel pričvršćuje na trup zrakoplova. Istraga je, međutim, dovela i do novog otkrića. Modeli Boeinga nešto starije generacije, oznake 737-900ER, koji nisu dijelom unaprijeđenog asortimana (Max), također koriste identične "čepove" za trup kao i serija Max 9. Zrakoplovi te serije do sada su odradili preko 11 milijuna sati leta bez problema, kakav je prizemljio seriju Max 9.

Ipak, slijedom činjenice da se radi o istim korištenim dijelovima, FAA je ove nedjelje izdala preporuku svim aviokompanijama koje u floti imaju navedene zrakoplove, a tiče se dodatnog pregleda. Savjetovana je vizualna inspekcija svih sličnih panela na srednjim otvorima za vrata, kako bi se provjerilo jesu li propisno učvršćeni. Istraga slučaja s modelom 737 Max 9 nastavlja se. Dionice Boeinga su od prvog incidenta u siječnju izgubile na vrijednosti više od 13%.