Prvi uspješni pokusni let putničkog zrakoplova pogonjenog vodikom
Britansko-američka kompanija ZeroAvia ovoga je tjedna obavila prvi pokusni let posebno prerađenim zrakoplovom Piper M350 koji energiju dobiva iz vodikovih ćelija

Dok slovenski Pipistrel priprema svoj baterijski električni zrakoplov za širu komercijalizaciju, a Airbus kuje planove o izradi novih tipova električnih zrakoplova i onih pogonjenih mlaznim motorima na tekući vodik, u Velikoj Britaniji je tvrtka ZeroAvia ovoga tjedna obavila prvi uspješni pokusni let svojeg električnog zrakoplova na vodik. U te svrhe im je poslužio prerađeni Piper M350 u koji su ugrađene vodikove gorive ćelije kao izvor električne energije te pogonski elektromotor.
Iz britansko-američke kompanije tvrde da je njihov pokusni let iz projekta HyFlyer, obavljen 24. rujna u britanskom Cranfieldu, prvi let zrakoplova pogonjenog vodikovim ćelijama u svijetu, ne računajući neke ranije eksperimentalne pokušaje. Ovaj je maleni putnički zrakoplov sa šest sjedala na vodikov pogon uspješno odradio sve faze leta – taksiranje po pisti, polijetanje, let na zadanoj ruti te slijetanje na istu pistu s koje je poletio.
Razvili i svoje punionice
Iz ZeroAvie kažu kako je dokaz funkcionalnosti njihove tehnologije znak da bi se putnici u skorijoj budućnosti zaista mogli prevoziti zrakoplovima koji ne proizvode štetu za okoliš u obliku stakleničkih plinova. Piper M350 ovime je postao i najveći zrakoplov na vodik ikada izrađen. Do kraja godine isti bi trebao biti sposoban sa šest putnike preletjeti razdaljinu od 250 do 300 nautičkih milja.
U budućnosti bi ovakvi zrakoplovi trebali biti namijenjeni za obavljanje komercijalnog prijevoza putnika na kraćim relacijama, i to na ekološki održiv način. Uvođenje ovakvih zrakoplova u upotrebu trebalo bi se, prema planu ZeroAvie, dogoditi kroz tri godine.
Ista kompanija je, u suradnji s britanskim znanstvenim institutom European Marine Energy Centre razvila i punionice vodika koje se mogu postaviti u zračne luke, a koje dobivaju vodik iz ekoloških izvora. Projekt su djelomično financirale i vlasti Ujedinjenog Kraljevstva.