A1 Hrvatska uložila četiri milijuna eura u nove radne prostore za svoje zaposlenike
Prije dvije godine A1 Hrvatska napravila je svojevrsni zaokret u strategiji poslovanja, pokretanjem sveobuhvatne digitalne transformacije kompanije. Transformacija je uključila i preuređenje uredskih prostora u kojima više nema odvojenih soba za menadžment

Danas je kompanija A1 ugostila predstavnike medija u svom kampusu na Žitnjaku. Povod je bio predstavljanje rezultata digitalne transformacije, u okviru koje je glavna uredska zgrada, sagrađena prije 12 godina, potpuno preuređena. Novi radni prostori prate nove načine organizacije rada. Riječ je o investiciji od skoro 4 milijuna eura i projektu koji je trajao više od godinu dana.
Unutar projekta implementirane su brojne društvene zone na svakom katu, neformalna mjesta za rad, a broj soba za sastanke narastao je sa 20 na 81 – što uključuje "fokus sobe" za kratke sastanke te šesnaest kolaboracijskih soba za agilne timove.
Odjeli koji najčešće surađuju na razvoju proizvoda, usluga ili procesa, od sada i sjede zajedno, a uklanjaju se i hijerarhijske prepreke pa predsjednik uprave i menadžment sjede zajedno s zaposlenicima, bez vlastitih ureda.
Transformacija rada za digitalnu transformaciju kompanije
Domaćini su nam objasnili kako je redizajn radnih prostora bio nužan da bi i radno okruženje pratilo agilnu organizaciju rada i nove procese uvedene još 2016.godine. Projekt je inspiriran tzv. Acitivity based working modelom kojeg koriste svjetski poznate digitalne kompanije poput Googlea i Microsofta, a koji zaposlenicima omogućuje da unutar kampusa rade gdje i kada žele uz korištenje najmodernijih tehnologija. Organizacija rada i procesa u A1 Hrvatska danas je usmjerena na brzo reagiranje na zahtjeve korisnika i promjene na tržištu, na agilnost i inovativnost te odmak od hijerarhijskih struktura i silosa tipičnih za tradicionalne velike kompanije.
„Način na koji danas posluju uspješne kompanije i uspješni zaposlenici uvelike se razlikuje od načina od prije deset godina. Ono što smo naučili do sada jest da kako bi se istinska transformacija u digitalnu kompaniju mogla provesti, potrebno je preispitati naslijeđene prakse i tradicionalne modele rada te ih odbaciti kada one stoje na putu promjenama. Kampus kompanije je posebno dizajniran tako da bude zabavan i suvremen, a da istovremeno potiče kontinuirano učenje i razvoj te izgrađuje kulturu suradnje i inovacija. Zaposlenici kompanije na raspolaganju imaju poticajne radne prostore, koji uključuju fun zone, brojna mjesta za odmor i rad u neformalnom okruženju, kolaboracijske i inovacijske prostore, te vrtić za djecu, wellness, bazen, saunu, fitness, restoran i kafiće.“ rekao je ovom prilikom Ivan Skender, glavni direktor za transformaciju poslovanja A1 Hrvatska, ujedno i voditelj cijelog projekta.
Digitalna akademija
Osim uvođenja agilnih metodologija u svakodnevno poslovanje, kompanija ulaže više od tri milijuna kuna godišnje na edukaciju zaposlenika kako bi njihove vještine pratile brze promjene na tržištu. Prvi multidisciplinarni timovi u A1 započeli su s radom još prije dvije godine, a od tada je skoro 300 zaposlenika educirano za rad u agileu. Pokrenuta je i Digitalna akademija - u 9600 sati treninga, više od 500 zaposlenika, učilo je o različitim metodologijama kao što su Design Thinking, UX Design, Product Owner, Agile & Scrum, Lean Six Sigma Green Belt, Big Data i slično, koje primjenjuju u daljnjem poslovanju.
Klizno rano vrijeme
Uz redizajn radnih prostora uvedeni su i fleksibilni oblici rada, konkretno riječ je o projektu „Flexerica“ koji za zaposlenike A1 Hrvatska kreće u prosincu, a koji uključuje fleksibilno radno vrijeme i fleksibilno mjesto rada. Tako će zaposlenici A1 Hrvatska imati mogućnost rada od kuće ili nekog drugog mjesta te će moći prilagoditi svoje radno vrijeme, u smislu fleksibilnosti dolaska i odlaska s posla. U tom smislu, kompanija A1 Hrvatska odlučila se na organizacijsku evoluciju, dajući prednost integraciji poslovnog i privatnog života te zadovoljstvu zaposlenika.
„Digitalne tehnologije značajno su promijenile način na koji radimo i doživljavamo rad. Fizički radni prostor i fiksno radno vrijeme, ubrzano se napuštaju u digitalnoj eri. Od tvrtki se očekuje efikasnost, fleksibilnost i novi pristup poslu. Te trendove pratimo i mi, te smo se odlučili za fleksibilne oblike rada kako bi zaposlenicima omogućili bolji balans između privatnog i poslovnog života, a što će u konačnici bolje utjecati i na njihovu produktivnost.“, rekao je Ivan Bartulović, glavni direktor za ljudske resurse i korporativne komunikacije A1 Hrvatska.