Ford i Alibaba u Kini otvorili automatizirani auto salon

Ford i Alibaba na jugu Kine otvorili su automatizirani salon automobila u kojem nema ljudske interakcije, već se sve izvodi putem aplikacija i zaslona na dodir

Matija Pavlić četvrtak, 29. ožujka 2018. u 15:00

Američki proizvođač automobila Ford i kineska korporacija Alibaba u Kini su zajednički otvorili automatizirani salon za kupovinu automobila, što je bilo planirano još prošle godine. Sam automatizirani salon pod imenom Super Test-Drive Center nalazi se na jugu Kine u gradu Guangzhou (Kanton).

U salonu nije predviđena nikakva interakcija s ljudskim radnicima, već je sve automatizirano, željeni automobil odabire se iz kataloga dostupnog putem mobilne aplikacije ili na zaslonu u samom salonu. Korisnicima su na raspolaganju oko 42 automobila smještena na različitim katovima salona, no preuzimanje odabranog vozila zbiva se u prizemlju.

Korisnik koji želi koristiti usluge salona mora imati Tmall profil, a pri ulasku u salon njegov identitet povezan s tim profilom provjerava se putem prepoznavanja lica. Automatizirani sustav spušta odabrani automobil u prizemlje nakon čega ga korisnik može isprobati tijekom tri iduća dana.

No i tu postoji određeni sustav provjere odnosno povjerenja, ukoliko ne želi platiti period testiranja vozila (besplatne su testne vožnje dvaju automobila u nizu), korisnik mora imati barem 700 bodova unutar Zhima Credit sustava te mora biti SuperMember član na Alibabi (jedna od najvećih razina u programu Alibaba 88 Membership).

Automatizirani salon je dio Fordove strategije jačanja prisustva na kineskom tržištu nazvanog China 2025 Plan, što u budućnosti uključuje predstavljanje 50 novih modela vozila, od čega je 15 vozila električno.